تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

شهردار شیراز عید فطر را به شهرداران و شهروندان کلانشهرهای اسلامی تبریک گفت

  • 05 خرداد 1399 - 15:22
شهردار شیراز عید فطر را به شهرداران و شهروندان کلانشهرهای اسلامی تبریک گفت

شهردار شیراز با ارسال پیامی عید سعید فطر را به شهرداران و شهروندان پایتخت‌ها و کلانشهرهای اسلامی تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز در پیام حیدر اسکندرپور به شهرداران و شهروندان کوالالامپور، دوشنبه، جاکارتا، سورابایا، مسقط، دوحه، کابل و اسلام آباد، دمشق، بیروت، آلماتی و نورسلطان، بیشکک، باکو، تاشکند، استانبول و گروزنی (ایالت مسلمان نشین کشور روسیه) آمده است:

به نمایندگی از شهروندان شیراز و از جانب خودم، فرا رسیدن عید سعید فطر را به جنابعالی و شهروندان محترم‌تان صمیمانه تبریک عرض می کنم. امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا رمضان متفاوتی را پشت سر گذاشتیم و بر خلاف سال‌های گذشته نمی‌توانیم عید را در اجتماعات بزرگ و کنار هم جشن بگیریم.

به رغم این خسران اما چالش‌های موجود این فرصت را نیز برای امت اسلامی فراهم کرد تا چهره واقعی اسلام به عنوان دین نوع دوستی و مبتنی بر ارزش‌های مهربانی و نیک خواهی را به نمایش بگذارند. هم کیشان ما در سراسر جهان به ویژه در کشورهایی که مسلمانان در اقلیت هستند، از طریق انفاق و دیگر اقدامات خیرخواهانه به دوستان، همسایگان و هم وطنان نیازمند خود فارغ از نژاد، زبان و دین یاری رساندند.

ضمن آرزوی همبستگی و اتحاد بیشتر جهان اسلام برای تحقق صلح و دوستی در سراسر کره خاکی، امیدوارم با توجه به نقش کلیدی مدیریت شهری و حکومت‌های محلی در مواجهه با چالش‌های مشترک بشری بتوانیم با توسعه روابط و همکاری‌های فی‌مابین در این مسیر گام برداریم.

دیدگاه