تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

انجام آزمایش کرونا از ۱۵۰ کارگر ساختمانی و فصلی در شیراز

  • 31 اردیبهشت 1399 - 11:25
انجام آزمایش کرونا از ۱۵۰ کارگر ساختمانی و فصلی در شیراز

سیدمحمد فرشیدیان، رییس هیات مدیره کانون انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان فارس گفت: ظرف یک ماه گذشته با هماهنگی سپاه بقیه‌الله از ۱۵۰ کارگر ساختمانی و فصلی در شیراز آزمایش کرونا به عمل آمد.

فرشیدیان، در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه از این تعداد،نتیجه آزمایش یک نفر مثبت اعلام شد، اظهار داشت: کارگران ساختمانی که دارای علائم بیماری کرونا هستند می‌توانند به مراکز پیش‌بینی شده برای انجام آزمایش مراجعه کنند.

او افزود: هم‌اینک در استان فارس ۲۵۰ هزار کارگر ساختمانی و فصلی وجود دارد که حدود ۱۷۰ هزار نفر از آنها کارگر ساختمانی هستند.

لزوم حمایت خیران و دستگاه‌های حمایتی از کارگران

رییس هیات مدیره کانون انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان فارس، با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا کارگران با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه‌اند، بیان داشت: به سبب اینکه گذران زندگی این کارگران به دستمزدی است که روزانه دریافت می‌کنند، شیوع ویروس کرونا به آنها آسیب بسیاری وارد کرده است.

فرشیدیان ادامه داد: تا کنون کمک‌هایی هر چند محدود با همکاری و همراهی جمعی از خیران جمع‌آوری شد و در اختیار کارگران قرار گرفت که امیدواریم با حمایت هرچه بیشتر خیران و کمیته امداد شاهد افزایش این حمایت‌ها باشیم.

۶۰ هزار کارگر در فارس بیمه هستند

وی، یکی از دغدغه‌های کارگران ساختمانی و فصل را برخورداری از بیمه دانست و گفت: از مجموع ۲۵۰ هزار کارگر ساختمانی و فصلی در این استان، ۶۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که حدود ۵۰ هزار نفر آنها کارگران ساختمانی هستند.

رییس هیات مدیره کانون انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی فارس اضافه کرد: کارگران فاقد بیمه می‌توانند در شیراز به کانون انجمن صنفی واقع در میدان دفاع مقدس، جنب پارک مروارید و در شهرستان‌ها به دفاتر این انجمن مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند.

فرشیدیان ادامه داد: پس از ثبت نام آنها در پورتال سازمان تامین اجتماعی، از آنها به شکل تئوری و عملی، امتحان ساختمانی به عمل می‌آید، پس از پذیرش و قبولی در آزمون برای آنها کارت مهارت صادر می‌شود و به دنبال آن نیز برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه به تامین اجتماعی معرفی می‌شوند.

دیدگاه