شهردار: کرونا حمل و نقل عمومی شیراز را تعطیل نگه داشت

  • 28 اردیبهشت 1399 - 13:23
شهردار: کرونا حمل و نقل عمومی شیراز را تعطیل نگه داشت

حیدر اسکتدرپور، شهردار شیراز گفت: با توجه به افزایش امار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ هنوز زمان مناسبی برای شروع دوباره حمل و نقل عمومی نیست.

اسکندر پور یک شنبه بیان کرد: با توجه به افزایش میزان مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان فارس و ابتلای شماری از رانندگان سرویس‌های حمل و نقل شهری به ویروس کرونا لذا اکنون زمان مناسبی برای بازگشایی سرویس‌های حمل و نقل عمومی نیست.

وی اضافه کرد: برای شروع به کار اتوبوسرانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از رانندگان اتوبوس که قریب دو ماه و نیم هم هست که در خانه هستند؛ تست کرونا گرفتیم بیش از ۲۰ نفر تست کرونای آنها مثبت بود.

اسکندر پور تاکید کرد: در نتیجه اینکه راه اندازی مجدد حمل و نقل عمومی در این شرایط خطرناک و به مصلحت عموم مردم نیست و اکثریت اعضای محترم شورای اسلامی شهر شیراز هم به عنوان پارلمان محلی از این تصمیم حمایت می‌کنند.

پیش‌تر آرش فرج زاده، قائم‌مقام شهردار شیراز در خصوص زمان بازگشایی سیستم حمل و نقل عمومی گفته بود: با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز احتمال بازگشایی حمل و نقل عمومی از ۲۷ اردیبهشت ماه وجود داشت.

این در حالی است که بر اساس گفته رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهر شیراز ۲۱ نفر از رانندگان اتوبوس درون شهری نتیجه آزمایش‌های کرونای آنان مثبت اعلام شده است.

خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی شیراز به دلیل همه‌گیری کرونا از سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ تعطیل شد.

کرونا تاکنون ۴۷۷۰ نفر را در فارس مبتلا کرده و ۹۸ نفر را هم به کام مرگ کشانده.

دیدگاه