اعلام آمادگی شهردار شیراز برای همکاری‌های فرهنگی با فلورانس

  • 27 اردیبهشت 1399 - 14:20
اعلام آمادگی شهردار شیراز برای همکاری‌های فرهنگی با فلورانس

شهردار شیراز و شهردار فلورانس ایتالیا در خصوص ویروس کرونا، اشتراکات تاریخی و فرهنگی و همکاری های دوجانبه با یکدیگر به صورت تصویری گفت و گو کردند.

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز در دیدار مجازی با داریو ناردلا، شهردار فلورانس ایتالیا گفت: ویروس کرونا نشان داد که مستقل از مرز، جغرافیا و نژاد مردم جهان با یک مشکل مشترک روبرو هستند و برای غلبه بر این مشکل مشترک باید همراهی و همگامی مشترک داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور افزود: دنیای پس از اتمام شیوع ویروس کرونا، دنیای متفاوتی است و شهرهای تاریخی که زمینه های مشترک فرهنگی دارند می توانند نقش بیشتری را در آن فضا ایفا کنند.

وی اضافه کرد: همین جا اعلام می کنم که آمادگی همکاری های فرهنگی مشترکی را داریم.

داریو ناردلا ، شهردار فلورانس نیز در گفت و گوی تصویری با شهردار شیراز عنوان کرد: شیراز به خاطر تاریخ غنی اش شهری بین المللی است.

داریو ناردلا اضافه کرد: من به شیراز و ایران علاقه مند هستم. پدرم یک شرق شناس به ویژه در مورد مسائل خاورمیانه بود که زبان فارسی نیز بلد بود و در خانه آنها کتابهای بسیاری درخصوص زبان فارسی وجود دارد.

وی افزود: در حال ازسرگیری فعالیت های اقتصادی هستیم اما متاسفانه با بحران های اجتماعی و اقتصادی روبرو هستیم که آسیب های زیادی به ما زد. تلاش ما در جهت کم کردن این آسیب ها است، چرا که فلورانس به عنوان یک شهر توریستی با داشتن سالانه ۱۴ میلیون گردشگر با مشکلات زیادی روبه رو شده است.

شهردار فلورانس گفت: سال آینده هفتصدمین سالگرد دانته را برگزار خواهیم کرد، و برنامه بین المللی خواهیم داشت. ما میتوانیم این اقدام فرهنگی را با همکاری هم انجام داده و این برادری را با دعوت از زبان شناسان ایرانی و ایتالیایی بین شهرهای شیراز و فلورانس به وجود بیاوریم.

ناردلا خاطرنشان کرد: خیلی علاقه مند به همکاری با شیراز هستم و یکی از طرح هایی که برای سال ۲۰۲۰ تنظیم کرده بودم سفر به ایران بود که متاسفانه انجام نشد و مطمئنا میتوان رابطه با شیراز را در سال ۲۰۲۱ به وجود آورد.

دیدگاه