اجرای طرح کاشت درخت مقابل منازل در شیراز

  • 24 اردیبهشت 1399 - 18:07
اجرای طرح کاشت درخت مقابل منازل در شیراز

سعید معصومی، شهردار منطقه هفت شیراز گفت: امکان کاشت درخت مقابل منزل ساکنان این منطقه‌ی شیراز، در قالب طرح “کاشت درخت با هم و برای هم”، فراهم شده است.

سعید معصومی گفت: شهروندان ساکن در محدوده منطقه هفت شهرداری شیراز در صورت تمایل نسبت به کاشت درخت مقابل منزلشان، عدد یک را به سرشماره ۳۰۰۰۴۰۸۰۱۰۰۶۰۰ ارسال کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، معصومی گفت: این اقدام با هدف افزایش سرانه فضای سبز و حفظ و بهبود زیبایی منظر شهری و کمک به کاهش آلودگی هوا، اجرایی شده است.

وی ارائه نهال و درختانی مانند سروناز، نارنج، زیتون تلخ، توت، اقاقیا و نارون در این طرح رایگان دانست و افزود: بعد از ارسال پیامک به سامانه، کارشناسان به محل مراجعه کرده و تمام مراحل کاشت را انجام می‌دهند و فقط شهروندان وظیفه نگهداری از درخت را بر عهده خواهند داشت.

شهردار منطقه هفت شیراز خاطرنشان کرد که در این طرح، انتخاب درخت از بین درختان سازگار با منطقه و با در نظر گرفتن سلیقه شهروندان انجام خواهد شد.

معصومی افزود: این طرح همزمان با روز درختکاری اجرایی شده و تاکنون تعداد ۲۵۰ پیامک ارسال گردیده که به ۲۰۰ پیامک رسیدگی و نسبت به کاشت درختان درخواستی اقدام شده است.

شهردار منطقه هفت ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین شهر شیراز و با توجه به توصیه های مقامات ذیربط برای رعایت بهداشت عمومی، شهروندان می توانند بدون مراجعه به شهرداری و تنها با ارسال یک پیامک علاوه بر اینکه منطقه را از وجود فضاهای خالی قابل کاشت درخت در محدوده سکونت خود مطلع می‌کنند در توسعه و توزیع فضای سبز نیز مشارکت داشته باشند.

دیدگاه