۱۶۰ هکتار از محصول جو و گندم کازرون در آتش سوخت

  • 24 اردیبهشت 1399 - 9:02
۱۶۰ هکتار از محصول جو و گندم کازرون در آتش سوخت

بر اثر وقوع ۲ آتش سوزی که در اراضی کشاورزی بخش جره و بالاده از توابع شهرستان کازرون رخ داد، ۱۶۰ هکتار از محصولات جو و گندم این بخش در آتش سوخت.

محسن شیبانی، بخشدار جره و بالاده کازرون، شامگاه سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت به خبرگزاری ایرنا گفت: ابتدا آتش‌سوزی ساعت سه بعدازظهر بیست و سوم اردیبهشت ۹۹ در مزارع گندم و جو روستاهای محمدآباد و باغ دشت این بخش رخ داد و همزمان با آن آتش‌سوزی دیگری در کوه‌های مشرف بر این ۲ روستا به وقوع پیوست.

شیبانی افزود: متعاقب این حادثه، نیروهای امدادی و منابع طبیعی به همراه سه دستگاه خودرو آتش‌نشانی، لودر و چند دستگاه تراکتور به محل یاد شده اعزام شدند.

او بیان کرد: با کمک نیروهای امدادگر، این آتش سوزی پس از پنج ساعت به طور کامل مهار شد.

شیبانی، امکانات موجود در بخش جره و بالاده برای استفاده در چنین مواقع و حوادثی را ناکافی دانست و گفت: شهرداری این بخش تنها یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی دارد.

بیشتر بخوانید:آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی فارس

محمد غلامان، مسوول جهاد کشاورزی بخش جره ‌و بالاده نیز بیان داشت: پس از وقوع این آتش‌سوزی، با هماهنگی ستاد بحران فرمانداری ویژه شهرستان کازرون، امکانات لازم برای مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به دیگر مزارع روستاهای محمدآباد و باغ دشت، به این ۲ روستا ارسال شد.

محمد غلامان، علت وقوع این آتش‌سوزی را خطای انسانی اعلام و بیان کرد: این آتش در ساعت ۲۰ روز بیست و سوم اردیبهشت، به صورت کامل مهار شد، اما در مجموع ۱۶۰ هکتار از محصول مزارع گندم و جو (آبی و دیم) این ۲ روستا کاملا در آتش سوخت.

به گفته وی، میزان خسارت وارده به مزارع ۲ روستای نام برده، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

دیدگاه