افزایش ۵۰ درصدی ترافیک مرسولات پستی در فارس

  • 21 اردیبهشت 1399 - 14:15
افزایش ۵۰ درصدی ترافیک مرسولات پستی در فارس

محسن مفتح، مدیر کل پست استان فارس گفت: براساس داده‌های آماری، ترافیک مرسولات پستی این استان درماه‌های پایانی سال گذشته و فروردین امسال نشان از رشد ۵۰ درصدی دارد.

محسن مفتح امروز در حاشیه بازدید از مراحل تجزیه و مبادلات مرسولات پستی شیراز گفت: عمده مرسولات را خرید‌های اینترنتی شامل مایحتاج ضروری، لوازم بهداشتی، ضدعفونی کننده ها، پوشاک و کفش تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه خرید‌های سفارش داده شده از سوی مردم توسط نامه رسان‌های پست در استان توزیع می‌شود، افزود: ترافیک پستی اسفند سال گذشته یک میلیون و فروردین امسال ۷۵۰ هزار مرسوله بوده است.

مدیر کل پست استان فارس گفت: با توجه به افزایش مرسولات اینترنتی فعالان بخش تجزیه و مبادلات در پست شیراز و شهرستان‌ها برای رساندن مرسولات پستی به مردم تا پاسی از شب فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که خریداران اینترنتی در بین ساکنان مناطق روستایی فارس هم افزایش یافته و این یک رکورد محسوب می‌شود.

مفتح با بیان اینکه استقبال مردم از خرید‌های اینترنتی علاوه بر تحول در تولید، به اشتغال‌زایی هم کمک می‌کند، ادامه داد: فروشگاه‌های اینترنتی این امکان را دارند که در شرایط کنونی و با ایده‌های نوآورانه در حوزه خدمات در مسیر توسعه و درآمد زدایی گام بردارند.

مدیرکل پست استان فارس خاطرنشان کرد که برای توسعه تجارت الکترونیک و ارایه خدمات به صورت غیر حضوری، سامانه‌های مختلفی در پست فارس فعال شده است و خدمات گوناگونی را ارائه می‌دهند، که با توجه به شیوع ویروس کرونا، مردم ساکن در مناطق شهری و روستایی به پویش از خانه بخریم، ترغیب شده‌اند و با استفاده از بستر اینترنتی بخشی از خرید‌های ضروری را انجام می‌دهند.

دیدگاه