شناسایی ۷۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس

  • 20 اردیبهشت 1399 - 17:44
شناسایی ۷۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پرشکی شیراز با اشاره به بررسی هزار و ۸۶۲ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۷۳ مورد مثبت اعلام شده است.

علی اکبری افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۵۵ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است.

به گفته این مقام مسوول، با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به چهار هزار و ۱۱۴ مورد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: از مجموع ۷۳ مورد جدید شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵ مورد مربوط به شیراز؛ ۴ مورد مربوط به کوار؛ ۲ مورد مربوط به زرین دشت؛ مرودشت و داراب هر کدام یک مورد و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

معاون درمان دانشگاه بیان کرد: خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۹۸ نفر است.

اکبری مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را نیز سه هزار و ۵۸۰ نفر اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پرشکی شیراز از مردم خواست تا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹، استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، پرهیز از تردد‌های غیر ضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

دیدگاه