دستگیری کلاهبرداران ۴ میلیاردی حواله خودرو در شیراز

  • 16 اردیبهشت 1399 - 15:23
دستگیری کلاهبرداران ۴ میلیاردی حواله خودرو در شیراز

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: ۲ کلاهبردار حرفه‌ای که به بهانه فروش حواله خودرو، ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند توسط پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده سه شنبه ۱۶ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس مبنی بر کلاهبرداری از آنان در یکی از سایت‌های مجازی با ترفند فروش حواله خودرو، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارکنان انتطامی شهرستان شیراز گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که کلاهبرداران با ترفندهای زیرکانه طعمه‌های خود را انتخاب کرده و پس از جلب اعتماد، حواله‌ی جعلی خودرو پراید را با قیمتی نازلتر از بازار به آنان می‌فروختند.

ملک‌زاده ادامه داد: با توجه به شیوه و شگرد متهمان در این نوع کلاهبرداری، ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی و با ترفندهای خاص پلیسی، موفق شدند در این خصوص ۲ نفر کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری از تعدادی شهروند شیرازی اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه آنان حدود ۳۰ حواله جعلی خودرو پراید و کارت‌های بانکی که وجوه مالباختگان به این حساب‌ها واریز شده بود، کشف شد. 

ملک‌زاده با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، به شهروندان توصیه کرد که هنگام استفاده از فضای مجازی، مراقب افراد کلاهبردار و سوءاستفاده کنندگانی که با پوشش عرضه کالا با قیمتی ارزانتر از بازار به دنبال انتخاب طعمه هستند، باشند.

دیدگاه