تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024

شهردار شیراز: ایستگاه وکیل با بازگشایی مترو افتتاح می‌شود

  • 06 اردیبهشت 1399 - 20:40
شهردار شیراز: ایستگاه وکیل با بازگشایی مترو افتتاح می‌شود

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز گفت: ایستگاه متروی وکیل الرعایا همزمان با آغاز به کار مجدد خط یک مترو به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، اسکندرپور در بازدید از ایستگاه متروی وکیل الرعایا گفت: با تلاش های سازمان حمل و نقل ریلی مقرر شده بود که ایستگاه وکیل الرعایا در دهه فجر ۱۳۹۸ به بهره برداری برسد که با شیوع ویروس کرونا افتتاح پروژه به زمان مناسب دیگری موکول شد.

شهردار شیراز با اشاره به موقعیت قرارگیری ایستگاه وکیل الرعایا در خط یک قطار شهری شیراز و جنب بازار وکیل افزود: این ایستگاه به عنوان یک پروژه محرک توسعه برای محدوده دروازه سعدی و بافت تاریخی فرهنگی محسوب که اثرات مثبت آن طی ماه های آینده و پس از بهره برداری مشخص می شود.

وی اضافه کرد: این ایستگاه با توجه به نوع معماری سنتی‌اش که از معماری دوره زندیه الهام گرفته شده علاوه بر کارکرد ترافیکی و جابجایی مسافران، جاذبه گردشگری نیز به شمار می آید و پس از بهره برداری مورد توجه شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

شهردار شیراز ضمن تشریح جزییات پروژه احداث ایستگاه وکیل الرعایا گفت: این ایستگاه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در پنج سطح و زیربنای حدود ۱۵ هزار مترمربع احداث شده است.

هم اکنون قطار شهری شیراز به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل است. ایستگاه متروی وکیل الرعایا در خط یک قطار شهری شیراز و جنب بازار وکیل واقع شده است که با بهره‌برداری از آن، خط یک قطار شهری به‌صورت کامل در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

دیدگاه