تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

کرونا در فارس؛ ابتلای ۲۹۵۹ نفر و مرگ ۷۱ نفر

  • 03 اردیبهشت 1399 - 15:55
کرونا در فارس؛ ابتلای ۲۹۵۹ نفر و مرگ ۷۱ نفر

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بررسی هزار و ۱۵۱ نمونه آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته و تشخیص ۱۳۵ مورد مثبت در استان فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی گفت: استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، با بررسی ۳۰ هزار و ۲۴۳ نمونه آزمایشگاهی، در کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

وی، آمار کنونی مبتلایان در استان فارس را ۲ هزار و ۹۵۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۶۸۴ نفر با بهبودی کامل، از مراکز درمانی ترخیص شده اند و هزار و ۶۴۷ نفر نیز به علت شرایط مساعد جسمی در قرنطینه خانگی هستند که سلامت آنان به طور منظم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

همتی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته موردی از فوتی در اثر ابتلا به این بیماری گزارش نشده است، ادامه داد: بر این اساس آمار مرگ و میر در استان، تاکنون ۷۱ مورد بوده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به سیر صعودی آمار مبتلایان در استان، نسبت به جدی گرفتن توصیه‌های سلامت هشدار داد.

وی اظهارداشت: تا زمان وجود زنجیره‌های انتقال ویروس، باید در صورت خروج از منزل، فاصله ایمن را که دست کم یک متر است رعایت کرده که متاسفانه شاهد بی توجهی عده‌ای به این موضوع هستیم و ممکن است روز‌های سختی را تجربه کنیم.

خودمراقبتی، شست و شوی منظم دست‌ها و استفاده از ماسک، دیگر توصیه‌های وی برای مصونیت از ابتلا به کرونا بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: از مجموع آمار مبتلایان روز گذشته تا کنون، ۸۳ مورد مربوط به شیراز، ۵ مورد مرودشت، رستم و ارسنجان هر کدام چهار مورد، داراب ۳ مورد، شهرستان‌های استهبان، خرم بید، اقلید، کازرون، زرقان، لامرد و زرین دست نیز هر کدام یک مورد بوده و مابقی آمار مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

دیدگاه