مبتلایان به کرونا در فارس به ۲ هزار و ۵۱۴ نفر رسید

  • 30 فروردین 1399 - 17:28
مبتلایان به کرونا در فارس به ۲ هزار و ۵۱۴ نفر رسید

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۳۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس و افزایش آمار مبتلایان به ۲۵۱۴ نفر خبر داد.

عبدالرسول همتی گفت: پایین بودن آمار نسبت به روز‌های گذشته نمی‌تواند به طور قطعی به منزله کاهش آمار مبتلایان در جامعه باشد، چرا که در مواردی، زمان ورود نمونه‌ها به آزمایشگاه پس از ساعت پذیرش روزانه بوده و برای سنجش قطعی آمار، لازم است میانگینی از چند روز متوالی در نظر گرفته شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز تاسف نسبت به مرگ ۲ نفر از مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهارداشت: با افزوده شدن این تعداد، مجموع آمار مرگ مبتلایان به کروناویروس در استان فارس، به ۶۶ مورد می‌رسد که ۱۵ مورد با تشخیص سیتی اسکن و ۵۱ مورد نیز با تشخیص آزمایشگاه بوده است.

همتی ادامه داد: تاکنون ۵۹۴ نفر از مبتلایان در استان بهبودی یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده اند، همچنین هزار و ۲۷۰ نفر از مبتلایان به علت شرایط مساعد جسمی در قرنطینه خانگی هستند .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: از مجموع ۳۹ فرد مبتلا در روز گذشته، ۱۶ مورد مربوط به شیراز، ۹ مورد شهرستان رستم، چهار مورد شهرستان آباده، شهرستان‌های خرم بید، فیروزآباد و سروستان هر کدام دو مورد و شهرستان‌های استهبان، زرین دشت، گراش و کوهچنار هر کدام یک مورد بوده است.

دیدگاه