۵۵۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی شهرستان پاسارگاد احیا می‌شود

  • 26 فروردین 1399 - 14:02
۵۵۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی شهرستان پاسارگاد احیا می‌شود

حسن خسروانیان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد فارس از تلاش برای احیای ۵۵۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: پس از بارش اخیر باران در این شهرستان بذر‌های گیاهان مرتعی و جنگلی کشت شده در مرتع ابوالوردی و مبارک‌آباد شهرستان پاسارگاد که در سطح ۵۵۰ هکتار از محدوده قرق آبخیزداری چاهبید در سال ۱۳۹۷ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا در آمده بود سبز شده و پایایی مناسبی تاکنون داشته است.

وی ادامه داد: امید است این پایایی با توجه به بارش‌های خوب سال زراعی جاری، تداوم داشته باشد و در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد احیای مرتع و غنی شدن جنگل شویم.

خسروانیان با بیان اینکه بذور سبز شده باعث ایجاد انگیزه در مرتعداران خواهد شد و در آینده نیز قسمت‌های دیگری از محدوده مراتع ییلاقی آن‌ها تحت عملیات اصلاح و احیا قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: اراضی مرتعی منطقه چاهبید با مساحتی بالغ بر ۳۲ هزار هکتار، بزرگترین مرتع شهرستان است که در بالادست سد سیوند قرار دارد و همه ساله قسمت‌هایی از آن تحت عملیات اصلاح و احیا و قرق قرار میگیرد.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز است.

دیدگاه