آغاز ثبت نام متقاضیان کلاس‌های آموزشی مجازی جهاد دانشگاهی فارس

  • 24 فروردین 1399 - 10:07
آغاز ثبت نام متقاضیان کلاس‌های آموزشی مجازی جهاد دانشگاهی فارس

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس از آغاز آموزش‌های مجازی در رشته‌های مختلف خبر داد و از متقاضیان خواست که برای ثبت نام به سامانه رویش معاونت آموزشی مراجعه کنند.

دکتر مظاهر بابایی امروزگفت: با توجه به شیوع کروناویروس و برای حفظ سلامت جامعه و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، کلاس‌های آموزش کوتاه مدت جهاددانشگاهی از اسفندماه تعطیل شده است.

او با اشاره به ایجاد زیرساخت برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف توسط جهاددانشگاهی فارس، گفت: از روز شنبه ۲۳ فروردین، ثبت نام از متقاضیان برای کلاس‌های مَجازی آموزشی آغاز شده است.

بابایی گفت: این آموزش‌ها در رشته‌های طب سنتی، آموزش حرفه‌ای بورس، کشت زعفران، فن بیان و سخنرانی، تربیت مدرس ابتدایی، تربیت مربی کودک، ICDL، تکنسین داروخانه، دستیار دندانپزشک، کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی در قالب پروتکل‌های تعیین شده برگزار می‌شود و به شرکت کنندگان در این دوره‌ها، گواهی معتبر پایان دوره اعطا خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با یادآوری اینکه امکان ثبت نام در دوره‌های آموزشی در سایت این نهاد به نشانی اینترنتی Jdrooyesh.ir/rooyesh فراهم شده است، خاطرنشان کرد: همه استاندارد‌های آموزش مجازی برای این دوره‌ها در نظر گرفته شده است.

بابایی یادآور شد بازگشایی کلاس‌ها و دوره‌های آموزش حضوری منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کروناویروس است، گفت: تا زمان حصول اطمینان کامل از رفع مخاطرات شیوع کروناویروس، همه دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی فارس نیز تعطیل خواهد بود.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس همچنین در مورد وضعیت مرکز آموزش‌های علمی و کاربردی نیز گفت: از زمان تعطیلی کلاس‌های دانشگاه‌ها در اسفندماه گذشته بخاطر شیوع ویروس کرونا، مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شیراز اقدام به ایجاد زیرساخت لازم به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی کرد.

بابایی اضافه کرد: از ۱۶ فروردین، کلاس‌های تئوری مرکز طبق برنامه و به صورت مجازی و آنلاین برگزار و قابلیت برقراری ارتباط چندسویه بین دانشجویان و استاد فراهم شد.

وی افزود: در این سامانه که قابلیت دریافت اطلاعات و دروس دانشجویان و تعریف اطلاعات کاربری مدرسان را دارد، همچنین دسترسی‌هایی برای مدیران مرکز برای نظارت و بررسی کیفیت کلاس‌ها ایجاد شده است.

بابایی همچنین گفت: این سامانه قادر است فیلم ذخیره شده از کلاس‌های آموزشی و فایل‌های ورد و پی دی اف و پاورپوینت را به صورت آفلاین در اختیار دانشجویان قرار دهد.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس خاطرنشان کرد که این سامانه که فاقد محدودیت زمانی و محدودیت تعداد کاربر است، همزمان قابلیت استفاده برای برگزاری کلاس‌های مجازی سایر مراکز را نیز دارد.

دیدگاه