تداوم تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی و پروژه‌های عمرانی در شیراز

  • 23 فروردین 1399 - 15:53
تداوم تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی و پروژه‌های عمرانی در شیراز

شهردار شیراز با اشاره به اینکه شیراز نخستین کلانشهری بود که با هدف پیشگیری از شیوع کروناویروس، ناوگان حمل و نقل عمومی را تعطیل کرد، از تداوم تعطیلی این ناوگان تا حصول اطمینان از تثبیت شرایط خبر داد.

حیدر اسکندرپور با اشاره به سخنان قائم مقام وزیر بهداشت مبنی بر اینکه “حمل و نقل عمومی با ۲۶.۵ درصد تاثیر، مهمترین عامل انتشار ویروس کرونا است”، گفت: شهرداری شیراز به عنوان نخستین کلانشهر کشور اقدام به تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی و مترو کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری شیراز، اسکندرپور افزود: با هدف حفظ سلامت شهروندان و کاهش ترددهای غیرضرور در سطح شهر، روند تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: این اقدام در سطح ملی الگوی سایر کلانشهرها قرار گرفت و تجربیات شیراز در اختیار آنها قرار گرفت.

شهردار شیراز ممنوعیت سوار کردن ۴ مسافر در تاکسی‌ها را نیز یادآور شد و گفت: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، تاکسی‌ها اجازه ندارند که در صندلی عقب ۳ سرنشین سوار کنند.

اسکندرپور تاکید کرد: طبق دستورالعمل جدید رانندگان تاکسی صرفا اجازه سوار کردن حداکثر ۲ مسافر را در صندلی عقب خودرو را دارند و ملزم به رعایت مسائل بهداشتی و ضدعفونی مستمر خودرو خود هستند تا حتیالامکان سلامت شهروندان حفظ شود.

شهردار با قدردانی از شهروندان این شهر به واسطه عمل به توصیه‌های بهداشتی، گفت: متاسفانه هم اکنون فارس و شیراز به عنوان مقاصد مسافرپذیر به لحاظ میزان ابتلا به کووید۱۹ و برابر آمارها، در وضعیت قرمز قرار دارند، بنابراین در هفته پیش رو بیش از گذشته نیازمند رعایت مسائل بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات و خودداری از رفت و آمد غیرضروری هستیم.

وی همچنین با اشاره به لزوم حفظ سلامت کارگران و مهندسین پروژه های عمرانی اعلام کرد: از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا (حدود ۴۵روز است) کلیه پروژه های عمرانی را تعطیل کردیم و روند تعطیلی پروژه های عمرانی در راستای کاهش و قطع زنجیره کرونا کماکان ادامه دارد.

اسکندرپور گفت: ثبت اینترنتی درخواست های شهرسازی را گامی مهم در ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان و کاهش حضور مراجعین در حوزه های شهرداری است.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، ارائه حداکثری خدمات غیرحضوری به شهروندان در دستور کار قرار گرفت و شهروندان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر ماده ۳۳ یا مناطق شهرداری و به صورت رایگان درخواست های عدم خلاف، پایانکار، پروانه و استعلامات خود را از طریق سامانه ثبت و پیگیری کنند.

اسکندرپور مقابله با ویروس کرونا را مسئله اصلی مجموعه شهرداری دانست و گفت: تا عبور کامل از این بحران، مدیریت شهری به اقدامات خود در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ادامه می دهد و در کنار مردم شیراز است.

شهردار شیراز خطاب به شهروندان گفت: آرزو دارم با همکاری یکدیگر مهربانی و سرزندگی را به شیراز بازگردانیم و شاهد جریان دوباره زندگی در خیابان های شیراز باشیم.

دیدگاه