تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

وقوع حریق در ۲۴ هکتار اراضی زراعی و مراتع فارس

  • 20 خرداد 1398 - 11:26
وقوع حریق در ۲۴ هکتار اراضی زراعی و مراتع فارس

برابر گزارش پلیس، وقوع حریق در کشتزارهای سه شهرستان استان فارس، موجب از بین رفتن محصول در حدود ۱۴ هکتار اراضی گندم و جو و وارد شدن خسارت به ۱۰ هکتار از منابع طبیعی شد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از سایت پلیس فارس، وقوع حریق در کشتزارهای روستای بردنگان شهرستان ممسنی و روستای ده نو شهرستان ارسنجان و مراتع طبیعی گردنه سلبکی و کوه بایگاه شهرستان فیروزآباد، خساراتی به این اراضی وارد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی اعلام کرد که حریق بالغ بر ۱۰ هکتار از اراضی گندم و جو واقع در روستای بردنگان این شهرستان را از بین برد.

سرهنگ محمدهاشم قسام با بیان اینکه ۱۰ هکتار اراضی زراعتی روستای بردنگان ممسنی بنا به دلایل نامعلومی، طعمه حریق شد، گفت: آتش با حضور نیروهای امدادی، پلیس و مردم خاموش شد اما براساس اعلام کارشناسان محصولات کاشت شده در سطحی حدود ۱۰ هکتار را از بین برد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان نیز از وقوع حریق در دو قطعه اراضی کشاورزی به وسعت ۴٫۵ هکتار موجب وارد شدن خسارت به محصول جو کاشت شدن در این اراضی شد.

سرهنگ احمد فداکار با اشاره به اینکه حریق در روستای ده نو از توابع ارسنجان حادث شد، گفت: با حضور به موقع عوامل انتظامی، نیروهای منابع طبیعی و با مشارکت مردم، حریق در کمترین زمان ممکن خاموش شد و خوشبختانه خسارت جانی به دنبال نداشت.

برابر گزارش پلیس فارس، فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد نیز اعلام کرد که ۱۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های این شهرستان واقع در گردنه سلبکی و کوه‌ بایگان این شهرستان دچار آتش سوزی شد.

سرهنگ مهدی جوکار یادآور شد که آتش با حضور ماموران انتظامی و کمک نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و مردم مهار شد اما برابر نظر کارشناسان، بخشی از گیاهان موجود در عرصه ۱۰ هکتاری، از بین رفت.

دیدگاه