قربانیان مسمومیت با الکل در فارس به ۸۸ نفر رسید

  • 15 فروردین 1399 - 11:17
قربانیان مسمومیت با الکل در فارس به ۸۸ نفر رسید

محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس استان فارس گفت: تا صبح امروز ۶۹۶ نفر بر اثر مسمومیت الکلی به بیمارستان‌های فارس مراجعه کردند که از این تعداد، تاکنون ۸۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: تا صبح امروز پانزدهم فروردین، ۶۹۶ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که ۶۰۸ نفر از آن‌ها تحت درمان و ۲۵ نفر بستری و ۱۲ در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

رئیس اورژانس فارس گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تاثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری ۸۸ نفر در فارس بر اثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست دادند.

محمدجواد مرادیان با اشاره به اینکه سن مسمومین از ۲۰ تا ۴۰ سال است ادامه داد: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و تاثیر آن بر روی کبد و کلیه‌ها زیاد است.

برخی از مصرف‌کنندگان الکل تصور می‌کنند با این روش مانع از ابتلا به کرونا خواهند شد. منابع پزشکی تاکید می‌کنند نوشیدن الکل هیچ تاثیری در پیشگیری از کرونا ندارد.

در همین حال برخی نیز بر این باورند که: داستان چیز دیگری‌ست. داستان این نیست که افراد مشروب الکلی مصرف می‌کنند تا به کرونا مبتلا نشوند بلکه داستان این است که الکل صنعتی (متانول ) با سفیدکننده‌ها به رنگ سفید درآمده و وارد بازار شده و تهیه‌کننده‌های مشروب‌دست‌ساز نیز این الکل‌ها روا به تصور اینکه اتانول است در ساخت مشروب استفاده می‌کنند. بر همین اساس مصرف‌کننده نهایی هم تصورش این است که مشروب خریده، در صورتی که داخل مشروب، متانول یا همان الکل صنعتی وجود دارد و باعث مرگ یا آسیب جدی می‌شود.

دیدگاه