پیشنهاد به شهردار شیراز برای کاندیداتوری در انجمن کلانشهرهای مهم جهان

  • 12 فروردین 1399 - 0:06
پیشنهاد به شهردار شیراز برای کاندیداتوری در انجمن کلانشهرهای مهم جهان

مایکل مولر، شهردار برلین و رئیس انجمن جهانی کلانشهرهای مهم جهان (متروپلیس) در پیامی
از شهردار شیراز خواست تا کاندیدای ریاست یا مقامات مدیریتی این انجمن شود.

در متن پیام مایکل مولر به حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز آمده: مایلم از شما بابت همکاری با شبکه متروپلیس تشکر کنم و همچنین از حمایت شما در خصوص تصویب و اعمال تغییرات لازم در این سازمان سپاسگزار هستم. ما با یکدیگر در راستای تحقق مفاد و محتوای آن قدم برداشته و شاخصه هایی را تعریف کرده‌ایم که به ما اجازه می‌دهد کلانشهرهای جهان را بهتر با یکدیگر مقایسه کنیم.

مایکل مولر افزوده: متروپلیس مدافع و نماینده منافع کلانشهرها در کنفرانس‌های بزرگ بین‌المللی است. نخستین سال در این دهه جدید برای سازمان متروپلیس جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. در کنگره جهانی ۲۰۲۰، ما رئیس و مقامات مدیریتی سازمان را انتخاب خواهیم کرد. در حال حاضر مایلم شما را ترغیب نمایم تا در یکی از این سمت‌ها اعلام کاندیداتوری کنید.

انجمن کلانشهرهای جهان یا متروپلیس به عنوان یک مؤسسه غیردولتی بین المللی است که با اهداف غیرانتفاعی و بدون وابستگی سیاسی فعالیت می کند و حوزه فعالیتش مدیریت کلانشهری است.

شیراز از سال ۲۰۰۷ به عنوان عضو فعال به متروپلیس پیوست. شهرداری شیراز ظرف دو سال گذشته تلاش کرده ارتباط فعالتری با سازمانهای بین المللی در حوزه مدیریت شهری برقرار کند. اکتاوی دلا وارگا دبیر کل متروپلیس فروردین ۹۷ به دعوت شهرداری شیراز به ایران سفر کرد و علاوه بر آشنایی با جاذبه های تاریخی و فرهنگی این کلانشهر از اقدامات انجام شده در بافت تاریخی نیز بازدید کرد. دبیر کل متروپلیس طی این سفر و در ملاقات با مهندس اسکندرپور شهردار شیراز در خصوص راههای گسترش مناسبات و تعاملات شیراز و متروپلیس گفتگو کرد.

دیدگاه