افزایش مبتلایان به کرونا در فارس به ۶۴۰ نفر

  • 08 فروردین 1399 - 18:22
افزایش مبتلایان به کرونا در فارس به ۶۴۰ نفر

دکتر عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با شناسایی هفت مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در فارس، آمار کنونی استان به ۶۴۰ نفر رسیده است.

او افزود: متاسفانه دو نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت کردند که با این موارد جدید فوتی، تاکنون ۲۷ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست داده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هم اکنون ۱۹۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۲۳۰ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

دکتر همتی از شهروندان خواست ضمن در خانه ماندن، برای ارزیابی وضعیت سلامت خود به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس https://salamat.gov.ir/ مراجعه کرده و با ورود اطلاعات درخواستی از وضعیت خود آگاه شوند.

همچنین به گفته وزارت بهداشت در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴ مبتلا به ویروس کرونا در کشور جان خود را از دست دادند.

به این ترتیب مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ که در ایران که جان خود را از دست داده‌اند به ۲ هزار و ۳۷۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت با ارائه آمار روزانه کووید ۱۹ در ایران گفت: «بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۲۹۲۶ بیمار جدید در کشور شناسایی شدند و در مجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید۱۹ در کشور تا ۸ فروردین ۱۳۹۹ در کشور به ۳۲۳۳۲ مورد افزایش یافت.»

وی همچنین تاکید کرد که تاکنون ۱۱ هزار ۱۳۳ نفر نیز بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. وی در عین حال وضعیت ۲ هزار و ۸۹۳ نفر از بیماران را بحرانی توصیف کرد.

دیدگاه