برخورد پلیس فارس با اجاره دهندگان پلاک خودرو

  • 03 فروردین 1399 - 14:38
برخورد پلیس فارس با اجاره دهندگان پلاک خودرو

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: با کسانیکه پلاک خودرو به مسافران اجاره بدهند تا این افراد وارد شهرهای فارس شوند، با شدت برخورد قانونی خواهد شد.

سرهنگ مصطفی عباسی، یکشنبه ۳ فروردین در جمع خبرنگاران گفت: پلیس با هوشیاری کامل و پشتیبانی از تیم های بهداشتی در حال رصد محورهای ورودی استان است. اما تمامی افراد بدانند که اجاره دادن و جابجایی پلاک خودروها برای عبور از مبادی ورودی، جرم می باشد و مجازات در پی دارد و ماموران  پلیس در صورت مشاهده، خودرو متخلف را متوقف کرده و راننده را به مراجع قضائی معرفی می کنند.

وی اضافه کرد:  جابجا کردن پلاک به  تجهیزات و  ابزار  برای باز کردن پلاک و پرچ مجدد آن نیاز دارد و پلاک خودروها توسط ماموران نیز با مشخصات خودرو مطابقت داده می شود.

عباسی تاکید کرد: با سرقت پلاک خودروهای بومی توسط افراد سودجو در شرایطی که مبادی ورودی شهرها برای مقابله با کرونا کنترل می شود نیز به شدت برخورد قانونی خواهد شد و چنانچه مالکان خودروها با سرقت پلاک خود، مواجه شدند باید سریعا  موضوع  سرقت را  به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

وی افزود: با گزارش سرقت پلاک خودرو، پلاک اعلام شده به سرعت در سامانه هوشمند ثبت پلاک های سرقتی قرار می گیرد و توسط دوربین های پلاک خوان جاده ها و ورودی های استان قطعا شناسایی و توقیف می شود.

رئیس پلیس راهور فارس ضمن قدردانی از تلاش های جامعه پزشکی کشور در مقابله با شیوع بیماری کرونا از شهروندان درخواست کرد در راستای کمک به قطع زنجیره شیوع این ویروس منحوس از هرگونه مسافرت های غیرضروری و ترددهای  بی مورد  در سطح معابر شهری جدا خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، استفاده از پلاک خودروی دیگران به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، مصداق جعل پلاک بوده و مرتکب به مجازات حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

دیدگاه