افزایش مبتلایان به کرونا در فارس به ۴۵۷ نفر

  • 01 فروردین 1399 - 20:24
افزایش مبتلایان به کرونا در فارس به ۴۵۷ نفر

شناسایی مبتلایان به کرونا در استان فارس همچنان در شیب صعودی قرار دارد ، طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ مبتلای به این بیماری در استان فارس شناسایی و شمار مبتلایان به ۴۵۷ نفر رسیده است ، تاکید بر پرهیز از رفت و آمد های غیر ضروری و قرنطینه خانگی از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه شده است.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز جمعه از شناسایی ۵۰ مورد جدید ابتلا به کرونا  در فارس خبر داد و بیان داشت : با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی مبتلایان استان فارس به ۴۵۷ نفر رسیده است.

دکتر همتی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در فارس گزارش نشده است، افزود: در روزهای گذشته ۱۳ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده اند ،هم اکنون ۵۰ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۳۱ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و تاکنون ۷۱ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  با تاکید مجدد بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضرور، یادآور شد: مردم می توانند با در خانه ماندن، دست اندرکاران حوزه سلامت را یاری کنند.

همتی توصیه کرد: عموم مردم فارس می توانند اخبار و اطلاعات موردنیاز خود را از وبگاه اختصاصی بیماریکرونا به نشانی اینترنتی https://corona.sums.ac.ir/ دریافت کنند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

دیدگاه