حرم شاهچراغ برای جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شد

  • 22 اسفند 1398 - 12:18
حرم شاهچراغ برای جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شد

حرم شاهچراغ شیراز در پی اعلام تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) به‌منظور حفظ سلامت مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا، به‌صورت موقت تعطیل شد.

روابط عمومی آستان احمدبن موسی شاهچراغ پنجشنبه ۲۲ اسفند ۹۸ اعلام کرد بنا به درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به‌منظور اهمیت حفظ سلامت مردم آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) طی نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت اعلام کرد که این حرم مطهر تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

در نامه‌ای که در اختیار ایرنا قرار گرفته از قول تولیت این آستان آمده است:‌ اینجانب از همان اوایل پدیده ویروس کرونا اعلام کردم که تمامی کارکنان و خدام گرامی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ موظّفند با تمام توان و به کارگیری جمیع امکانات جهت پیشگیری از شیوع این بیماری و عدم ابتلای زایرین و مجاورین عزیز به آن تلاش کنند؛ هرچند محدودیت‌هایی هم ایجاد گردد.

آیت الله دستغیب نوشته است: اکنون با نزدیک شدن ایام نوروز به ویژه هنگام تحویل سال و خطر جدی حاصل از تراکم جمعیت، طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، تعطیلی موقت حرم مطهر یک ضرورت است و لذا از عموم ارادتمندان و دوستداران خاندان نبوت تقاضامندم از خانه‌های محل سکونت خود به دعا و توسل بپردازند و مطمئن باشند که قادر متعال به شفاعت آن بزرگواران در این شرایط خاص ادعیه خالصانه ایشان را که توام با دل‌های شکسته و اشک‌های ریزان است؛ حتی بهتر از وضعیت عادی پذیرا خواهد بود و ان‌شاالله به زودی این بلا از بلاد اسلامی بلکه جوامع بشری ریشه‌کن خواهد شد.

تعطیلی حرم سیدعلاءالدین حسین

همچنین تولیت آستان سیدعلاءالدین حسین شیراز اعلام کرد که برای مقابله با شیوع کرونا این مکان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

حجت الاسلام سید محی الدین طاهری در بیانیه ای خطاب به مردم استان فارس و شیراز نوشت:به استحضار می رساند با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در سطح کشور و با عنایت به اینکه سلامت زائران از اولویت های بقاع متبرکه میباشد، لذا پیرو اطلاعیه تولیت محترم حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام مبنی بر تعطیلی آن حرم مطهر و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد. 
وی ادامه داد: از شما مردم عزیز و ولایتمدار دعوت به عمل می آید با ماندن در منازل خود و خودداری جدی از تجمع و رعایت اصول بهداشتی و با دعا به درگاه خداوند متعال و توسل به حضرات ائمه معصومین علیهم السلام به حول و قوه الهی این ویروس منحوس را ریشه کن نماییم.

براساس آمار اعلام‌شده از سوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در روز پنجشنبه شمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۱۹۹ نفر رسیده است و تاکنون ۷ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

هم‌اکنون ۱۰۵ نفر در بیمارستان بستری هستند و ۴۴ نفر نیز در قرنطینه خانگی به سر می‌برند؛ در این میان، ۲۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی ریز، اقلید، خرم‌بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

تا ظهر پنجشنبه تعداد مبتلایان به کرونا در کشور ۱۰۰۷۵ نفر اعلام شده است؛ همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته۱۰۷۵ نفر به این بیماری دچار شدند که از این تعداد ۳۲۷۶ نفر بهبود یافته‌اند و ۴۲۹ نفر نیز فوت شده‌اند.

دیدگاه