شمار مبتلایان به کرونا در فارس به ۱۷۰ نفر رسید

  • 21 اسفند 1398 - 20:25
شمار مبتلایان به کرونا در فارس به ۱۷۰ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس خبر داد و گفت: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی مبتلایان فارس به ۱۷۰ نفر رسید.

عبدالرسول همتی روز چهارشنبه افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، یک نفر از مبتلایان جدید کرونا  جان خود را از دست داد و مجموع جان باختگان این بیماری در استان فارس به ۶ مورد رسید.

وی گفت: از ۶ نفر فرد مبتلای جان باخته، دو نفر مبتلا به بیماری قلبی و عروقی و ۴ نفر دیگر مبتلا به بیماری دیابت بوده اند، بنابراین افراد مبتلا به بیماری های مزمن باید دقت بیشتری در رعایت نکات بهداشتی انجام دهند.

دکتر همتی ادامه داد: ۶۰ درصد مبتلایان در استان فارس مرد و ۴۰ درصد زن بوده اند.بیشترین  موارد ابتلا در فارس، در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال و پس از آن در گروه سنی ۵۰ سال و بالاتر قرار دارند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

با شناسایی ۹۵۸ مورد جدید ابتلای قطعی به کرونا در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۹۰۰۰ نفر افزایش یافت. تا کنون ۲ هزار ۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و ترخیص شده اند. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ نفر از مبتلایان کرونا  جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۵۴ مورد رسید.

دیدگاه