هشدار در خصوص احتمال بحرانی‌شدن فارس بر اثر کرونا

  • 21 اسفند 1398 - 20:21
هشدار در خصوص احتمال بحرانی‌شدن فارس بر اثر کرونا

مدیران بیمارستان‌های شیراز در دیدار امروز با استاندار فارس هشدار دادند اگر فارس قرنطینه نشود، وضعیت این استان بر اثر کرونا بحرانی خواهد شد.

ابوالفضل درانی‌نژاد رییس بیمارستان علی‌اصغر شیراز در این نشست گفت: وضعیت کرونا در استان فارس آرامش قبل از توفان است و اگر قرنطینه شکل نگیرد شرایط این استان همچون برخی استان‌های دیگر اسفناک می‌شود.

وی افزود: باید بیماری کرونا را جدی بگیریم، باید کمک کنیم مردم مراقبت‌های بهداشتی را داشته باشند. اگر مراقبت‌های بهداشتی را نداشته باشیم مرگ و میرها در استان بالا می‌رود.

دکتر وحید خالو، رئیس بخش ICU بیمارستان علی اصغر نیز گفت: مسئولین باید ترس به جا را به مردم انتقال دهند و سعی کنند مردم را متوجه کنند که کسی از منزل خود خارج نشود.

دکتر می‌گوید: درمانی برای این بیماری وجود ندارد و اگر مردم آن را جدی نگرفته و رعایت نکنند از این پس هر روز شاهد مرگ ۱۰ نفر بر اثر کرونا خواهیم بود.

وی افزود:‌ ما هم نگرانی کسب و کار مردم را داریم اما اگر قرنطینه نشود، کسی باقی نخواهد ماند که کسب و کار ادامه داشته باشد.

دکتر محمدرضا خشنود، رئیس بیمارستان مرکزی شیراز (MRI) هم با اشاره به اینکه فارس پنج میلیون نفر جمعیت دارد و کشور با تحریم، بسته شدن خطوط هوایی و غیره مواجه است، گفت: از این رو اعمال قرنطینه را لازم می‌دانم و هر چه دیرتر اقدام کنیم، بیشتر تحت آثار منفی پیک بیماری قرار می‌گیریم.

سیدمحمدکاظم تدین، رییس بیمارستان سعدی و رییس مجمع روسای بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های شیراز نیز گفت: امیدواریم به جایی که امروز قم و گیلان رسیده‌اند، نرسیم، آمار گیلان، قم و تهران وحشتناک است به گونه‌ای که کادر درمانی فرصت احیای مریض را ندارند.

وی با اشاره به کمبودها در مواد ضدعفونی و ماسک گفت: بیمارستان‌ها در شرایط حاضر وارد استهلاک زیاد مالی، جسمی و روحی و روانی شده‌اند و ما طبق پروتکل وزارتخانه نمی‌توانیم از پرسنل، پرستاران و پزشکان محفاظت کنیم.

عنایت الله رحیمی،‌استاندار فارس نیز در این نشست گفت که درخواست قرنطینه‌شدن فارس به رئیس‌جمهور داده شده و خواسته شده تا اجازه داده شود این کار انجام شود.

درخواست قرنطینه‌شدن فارس در حالی مطرح شده که محمدحسین قربانی، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان یکی از کانون‌های بحران شیوع کرونا گفته که شورای عالی امنیت ملی با قرنطینه‌شدن گیلان موافقت نکرده.

بر پایه آمار رسمی ۱۷۰ نفر در فارس به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶ نفر نیز جان‌شان را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

دیدگاه