شمار مبتلایان به کرونا در فارس به ۱۵۱ نفر رسید

  • 20 اسفند 1398 - 19:29
شمار مبتلایان به کرونا در فارس به ۱۵۱ نفر رسید

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تایید ابتلای ۱۸ نفر به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی سه‌شنبه ۲۰ اسفند به خبرنگاران گفت: تعداد کسانیکه در استان فارس از ابتدا تاکنون ابتلای آنان به کووید ۱۹ تایید شده، به عدد ۱۵۱ نفر رسیده است.

همتی تصریح کرد که این افزایش ناگهانی موارد ابتلا، به معنای به صدا درآمدن زنگ خطر برای تمام شهروندان ساکن در استان فارس است.

او با بیان اینکه تاکنون ۵ نفر از هم استانی‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند، افزود: اگرچه با انجام اقدامات درمانی لازم، تاکنون ۱۸ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند، اما این موضوع نباید باعث سهل انگاری هم استانی‌ها در رعایت نکات توصیه شده شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: ۴۲ نفر نیز با وضعیت عمومی خوب در ایزوله خانگی به سر می‌برند.

همتی افزود: موارد ابتلا به ویروس کرونا، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار مشاهده شده است.

سخنگوی علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید مجدد بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی، از عموم مردم فارس خواست تا به کمپین «در خانه بمانیم» بپیوندند تا با همیاری همه بتوانیم هر چه زودتر، این بحران را پشت سر بگذاریم.

دیدگاه