تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان نوروز ۱۳۹۹

  • 15 اسفند 1398 - 14:58
تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان نوروز ۱۳۹۹

وزیر بهداشت از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان اسفند ۱۳۹۸ و به تعویق افتادن زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد. با اعلام این تصمیم، مدارس و دانشگاه‌ها که از اوایل اسفند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند تا پس از نوروز ۹۹ تعطیل خواهند بود.

سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: مقرر شد تمامی دانشگاه‌ها و مدارس تا پایان سال تعطیل باشند، البته این به معنای آن نیست که مردم بار سفر بسته و به تعطیلات بروند.

وی همچنین از به تعویق افتادن زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد و گفت: وزارت علوم بعدا زمان برگزاری این دو آزمون را اعلام خواهد کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم دقت داشته باشند که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال به معنای سفر کردن نیست، گفت: مردم در خانه بمانند و توصیه‌ها را جدی بگیرند. هر چند که کرونا خطرناک‌تر از ویروس H۱N۱ نیست اما این ویروس بسیار مسری است و نباید با شوخی و مسخرگی با چنین پدیده‌ای روبرو شویم.

وی با بیان اینکه در این تعطیلی‌ها سفر کار خطرناکی است چرا که سبب می‌شود افراد آلوده از یک منطقه به نقطه دیگر روند و یا افراد سالم به نقاط آلوده پای بگذارند، گفت: وزیر راه گزارشی داده است که تعداد زیادی خودرو در کشور جابه‌جا شده است و این مسئله آلودگی را گسترش می‌دهد.

ویروس کرونا در هر ۳۱ استان ایران شیوع پیدا کرده.

دیدگاه