دو زن در فارس بر اثر کرونا جان‌شان را از دست دادند

  • 13 اسفند 1398 - 16:51
دو زن در فارس بر اثر کرونا  جان‌شان را از دست دادند

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت که شمار مبتلایان به بیماری کرونا ویروس جدید در استان فارس به ۳۵ نفر رسیده و دو زن هم جان‌شان را از دست دادند.

دکتر عبدالرسول همتی سه شنبه ۱۳ اسفند گفت: متاسفانه از مجموع مبتلایان قطعی کرونا ویروس در فارس دو نفر فوت کردند که هر دو زن هستند که یک مورد مربوط به شیراز و دیگری نی‌ریز بوده است.

همتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وجود ٨ مورد جدید قطعی مبتلا به کرونا ویروس طی ٢۴ ساعت گذشته در فارس، عنوان کرد: از تعداد کل مبتلایان که مجموعا به ٣۵ مورد رسیده ۵٨ درصد مرد و ۴٢ درصد زن هستند.

او به تفکیک رده سنی مبتلایان قطعی هم اشاره و خاطرنشان کرد: ٣ درصد از افراد مبتلا زیر ١٠ سال، ۵۲ درصد در رده سنی ١٠ تا ۵٠ سال و ۴۵ درصد نیز در بین سنی ۵٠ سال به بالا قرار دارند.

این مقام مسئول، شیراز، لار، فسا، نی‌ریز، خرمبید و استهبان را شهرستان های درگیر کروناویروس در استان فارس اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر تنها ١۴ نفر در بیمارستان بستری هستند، مابقی یا ترخیص شده یا در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

او حال عمومی افراد بستری شده را مطلوب اعلام کرد با اشاره به راه‌اندازی یک آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس در شیراز و عدم نیاز به ارسال نمونه افراد مشکوک به تهران، بیان کرد: ٢۴ ساعت طول می‌کشد تا نتیجه آزمایش بیماران مشکوک به کرونا اعلام شود.

همتی خاطرنشان کرد: از آنجا که طی روزهای اخیر با روند صعودی آمار مبتلایان به این بیماری مواجه هستیم، لذا نمی‌توان پیش‌بینی کرد که وضعیت روزهای آینده به چه صورت خواهد بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: اگر تب، سرفه یا هرگونه مشکلی در تنفس داریم، باید به پزشک خانواده خود مراجعه کرده و در صورت داشتن سابقه سفر، به پزشک اطلاع دهیم.

دیدگاه