تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

وزیر بهداشت: شعار تولید روزی چند میلیون ماسک “فریب‌کاری” است

  • 12 اسفند 1398 - 17:07
وزیر بهداشت:  شعار تولید روزی چند میلیون ماسک “فریب‌کاری” است

سعید نمکی، وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در نامه‌‌‌ای به رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت: شعار روزی چند میلیون تولید ماسک “عوام‌فریبی” است.

حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از آغاز تولید روزانه ۵ میلیون ماسک از سوی واحدهای تولیدکننده داخلی خبر داده بود.

وزیر بهداشت در نامه‌اش به وزیر صنعت افزوده: از هفته پیش تاکنون طبق اظهار نظر مدیران وزارت بهداشت حداکثر یک میلیون ماسک تحویل شده.

وی نوشته: علیرغم جلسات مکرر، متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله “شبکه در هم تنیده احتکار ماسک” در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب زندگی‌شان را شبانه روز فدای مردم می‌کنند و مردم در خطر ابتلا به بیماری قرار دارند، محصولات خود را احتکار و با واسطه با قیمت ۱۰ برابری به دلالان معرفی می کنند.

سعید نمکی ادامه داده: به نظر اینجانب این شیوه برخورد و پیگیری بوروکراتیک، مشکلی از مملکت حل نخواهد کرد و آبروی نظام و سلامتی مردم به شدت زیر سوال خواهد رفت. لازمست مقامات امنیتی، قضتیی و انتظامی کشور نه تنها در گرفتن تعدادی ماسک از انبارهای متفرقه بلکه با در دست گرفتن کارخانه‌های تولیدی و گذاردن مدیر دولتی مستقل، سریعاً این مشکل را حل کنند.

به گفته وزیر بهداشت، مدیریت شرایط پیچیده کنونی شیوه‌ای متفاوت می‌طلبد که در ساز و کارهای موجود و جسات بی‌حاصل، دست‌آوردی نصیب کشور، مردم درمانده در بیماری و همکاران بی پناه اینجانب در بیمارستان‌های آلوده نخواهد شد.

سعید نمکی دو روز پیش نیز در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور نوشته بود که وزارت بهداشت فقط توانسته یک میلیون ماسک خریداری کند و برای تهیه ماسک بیشتر ناچار است از طریق واسطه و دلالان، ماسک را با قیمت گزاف از بازار سیاه خریداری کند.

به دنبال شیوع کرونا در ایران، ماسک و مواد ضدعفونی کننده کمیاب و گران شده است.

دیدگاه