تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

صدور دستور آماده‌باش برای پذیرش بیماران کرونا در تمام بیمارستان‌ها

  • 11 اسفند 1398 - 12:01
صدور دستور آماده‌باش برای پذیرش بیماران کرونا در تمام بیمارستان‌ها

قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت اعلام کرد که کلیه بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی از پذیرش و بستری بیماران غیر اورژانسی تا اطلاع ثانوی خودداری کنند و آماده پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ویروس باشند.

در نامه‌ وی خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور آمده: کلیه بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش آن دانشگاه اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی (به جز تک تخصصی غیرمرتبط با درمان کرونا) از پذیرش و بستری بیماران الکتیو (غیر اورژانسی) تا اطلاع ثانوی خودداری کنند و آماده پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ویروس باشند. تمامی درمانگاه و کلینیک‌های تخصصی اعم از دانشگاهی و وابسته به ارگان‌ها (نیروی مسلح و سپاه، شهرداری، تأمین اجتماعی، آموزش و پرورش و…) و خصوصی باید برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ویروس فعال شوند و مکلفند به‌صورت تمام وقت و در صورت نیاز آن دانشگاه به صورت شبانه‌روزی ارائه خدمت کنند. بدیهی است بیمه‌های پایه و تکمیلی مکلفند پوشش هزینه‌های درمان بیماران در این مراکز را بپذیرند.

معاون وزیر بهداشت افزوده: به منظور حفظ ایمنی بیماران و پیشگیری از همه گیری کرونا ویروس کرونا در سطح جامعه، تا اطلاع ثانوی ملاقات همراهان و بستگان بیماران در کلیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه آن دانشگاه ممنوع است.

این دستورات معاون وزیر بهداشت واکنش هایی در شبکه های اجتماعی داشته. از جمله اینکه “امیدواریم این محدودیت کامل و قاطع اجرا شود و این مدیر و آن آقازاده بهمان نماینده مجلس مستثنی نشوند…”

یا این واکنش: “همیشه دیر. همیشه نهایتا تن می دهند اما وقتی که دیر شده و مملکت کلی خسارت دیده. از جنگ تا مذاکره تا تعطیل کردن به خاطر کرونا تا پذیرش ورود بیماری

ویروس کووید۱۹ (کروناویروس جدید) تاکنون ۲۷ استان ایران را فرا گرفته.

دیدگاه