اعلام تصمیمات در خصوص مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز مذهبی برای مقابله با کرونا

  • 07 اسفند 1398 - 21:13
اعلام تصمیمات در خصوص مدارس، دانشگاه‌ها  و مراکز مذهبی برای مقابله با کرونا

سعید نمکی وزیر بهداشت اعلام کرد که دانشگاه‌ها تا یک هفته دیگر تعطیل خواهند بود و درباره تعطیلی مدارس قرار شد مناطقی که موارد مثبت در آنجا شناسایی شده، جمعه شب تصمیم گیری شود تا در دوره سه روزه مدارس تعطیل شود و اگر نیاز به تمدید باشد، اعمال خواهد شد. فهرست این مناطق جمعه شب اعلام خواهد شد.

وزیر بهداشت در پایان نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: دانشجویان یک هفته نزد خانواده‌های خود رفتند و برای ما دشوار است که ابتلا یا عدم ابتلا تشخیص داده شود. در نتیجه ستاد تصمیم گرفت که دانشگاه‌ها یک هفته دیگر تعطیل باشد. دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود؛ به شرطی که اساتید به محل کار بروند و دروس مربوطه را به شکلی به دانشجویان ارائه بدهند.

وی افزود: به جای قرنطینه شهرها، محدودیت عبور و مرور افراد مشکوک به ابتلای ویروس کرونا اعمال می‌شود و در ورودی شهرها که پر تردد است، اکیپ‌های وزارت بهداشت مستقر می‌شوند و درجه حرارت بدن را با تب سنج‌های دیجیتال می‌سنجند و افراد مشکوک متوقف می‌شوند.از همه مردم می‌خواهم که برای مسافرت حرکت نکنند. وقتی چند روز محدودیت و منع رفتن به مدرسه اعمال می‌شود، افراد سفر نکنند و از نقاط آلوده یا غیرآلوده به نقاط دیگر کشور سفر نکنند. اگر فردی مشکوک به ابتلا باشد، ۱۴ روز به قرنطینه می‌رود.

وزیر بهداشت گفت: برای اماکن زیارتی نیز محدودیت ورود به حرم ایجاد می‌شود و افراد فقط می‌توانند از داخل صحن زیارت کنند. فعلا محدودیت ورود به حرم وجود خواهد داشت به این شرط که افراد هنگام ورود به صحن از مایع دست‌شویی و ضد عفونی دست‌ها استفاده کرده و تجمع نکنند و رد شوند.

سعید نمکی خاطرنشان کرد: نماز جمعه نیز به مدت یک دوره در شهرهایی که آلوده تشخیص داده شده برگزار نخواهد شد. همه این موارد تصمیم‌های مقطعی است.

دیدگاه