برپایی جشنواره طعم و مزه‌ها در فرهنگسرای شهروند شیراز

  • 19 بهمن 1398 - 15:52
برپایی جشنواره طعم و مزه‌ها در فرهنگسرای شهروند شیراز

جشنواره طعم و مزه‌ها با هدف تاکید بر ضرورت تعادل تغذیه در جامعه و نیز معرفی خوراک‌های سنتی و سالم در فرهنگسرای شهروند شیراز برگزار شد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز، در حاشیه برگزاری جشنواره طعم و مزه‌ها در فرهنگسرای شهروند در جمع خبرنگاران بیان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با همکاری شهرداری منطقه هفت در ایام دهه فجر به برگزاری جشنواره‌ها، برنامه‌ها و فعالیت در عرصه هنری با تاکید بر گفتمان شهروندمحور پرداخته است.

مرتضی جعفری با اشاره به فزونی یافتن مصرف فست‌فودها و روند رو به افزایش چاقی و کم تحرکی در جامعه، گفت: امروز جامعه در حوزه تغذیه دچار اینگونه آسیب‌هاست از همین رو معرفی خوراک‌های سنتی، سالم و ساده که عطر و بوی زندگی را می‌دهد و این روزها فراموش شده است، برای خروج از روند ناسالم تغذیه اهمیت می‌یابد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز افزود: در کنار این جشنواره، مسابقه نقاشی کودکان با موضوع‌های فرهنگ شهروندی در زمینه‌های فضای سبز، پسماند، حمل و نقل عمومی، آتش نشانی و فرهنگ آپارتمان‌نشینی برگزار شده است.

جعفری همچنین از برگزاری نشست مشاوره فردی، سخن گفت و اظهار داشت: نمایش فیلم سینمایی و نیز برپایی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی با عنوان باران هنر با تولیدات بانوان هنرمند کارآفرین از دیگر اقداماتی است که در دهه فجر در فرهنگسرای شهروند شهرداری شیراز برگزار می‌شود و تا بیست و یکم بهمن‌ماه ادامه خواهد یافت.

دیدگاه