شیراز، اصفهان و یزد مثلث طلایی گردشگری تشکیل می‌دهند

  • 15 بهمن 1398 - 7:50
شیراز، اصفهان و یزد مثلث طلایی گردشگری تشکیل می‌دهند

سه شهر شیراز، اصفهان و یزد قصد دارند طرحی را برای ایجاد مثلث گردشگری با عنوان “طلایه‌داران گردشگری ایران” به‌صورت مشترک در سطح سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری های خود اجرا کنند. هدف از این طرح “توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این سه شهر” اعلام شده.

علی نیری، سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در گفت‌ و گو با خبرگزاری ایرنا در خصوص این مثلث گردشگری گفت: شهر یزد در تاریخ‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ بهمن‌ماه میزبان نشستی با هدف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

علی نیری افزود: مثلث گردشگری شیراز، یزد و اصفهان می‌تواند باعث گسترش توانمندی هر سه شهر در زمینه گردشگری شود.

سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: تولید اشتراکی محصولات گردشگری، تهیه کتابچه‌ها و بروشورهایی با زبان‌های مختلف از جمله عربی، انگلیسی، چینی و فرانسوی و ارائه آن‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی، برگزاری نمایشگاه‌های عکس و تولید آلبوم‌های عکس مشترک و همچنین معرفی میراث ملموس و ناملموس هر سه شهر از جمله مفاد این تفاهم‌نامه خواهد بود.

وی افزود: هر یک از شهرها، به‌صورت سالانه میزبانی هفته‌های فرهنگی و گردشگری را بر عهده خواهد گرفت و این موضوع سبب می‌شود، مردم سه شهر یادشده با فرهنگ دیگر شهرها آشنا شوند.

این مقام فرهنگی شهرداری شیراز از شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری خارجی به عنوان یکی دیگر از مفاد تفاهم‌نامه نام برد و گفت: شرکت در این جشنواره‌ها به صورت گروهی و اشتراکی به بودجه کمتری نیاز دارد و زمینه را برای حضور گسترده‌تر در عرصه‌های بین‌المللی فراهم می‌کند.

سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: با تشکیل مثلث گردشگری تعهدی برای هر یک طرفین به منظور رفع مشکلات زیرساختی ایجاد می‌شود؛ برای نمونه کمبود هتل در اصفهان گاه باعث لغو سفر گردشگران خارجی شده است یا ایجاد مسیر هوایی از یزد به شیراز می تواند راه سفر را برای گردشگران هموارتر کند که در این حوزه‌ها تاکنون اقداماتی نیز صورت گرفته یا در زمینه تسریع در احداث بزرگراه شیراز – اصفهان به عنوان یکی از مبادی‌های مهم ورودی به هر دو شهر، می‌توان فعالیت هایی ترتیب داد.

نیری یکی دیگر از مزایای ایجاد مثلث طلایی گردشگری را برگزاری سمپوزیوم طلایه‌داران گردشگری ایران عنوان کرد و بیان داشت: این سمپوزیوم به این صورت که سالانه در شهری جز، شهرهای شیراز، اصفهان و یزد برگزار می‌شود و ظرفیت‌های مثلث طلایی را معرفی می‌کند و از لحاظ علمی و محتوایی آن را برای ذی‌نفعان تشریح می‌نماید.

وی مقصد اول این سمپوزیوم را شهر تهران عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد در دیگر شهرها و کشورها نیز اجرا شود.

سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افق نهایی در دست گرفتن نبض گردشگری ایران و قدرتمند کردن این سه شهر در حوزه‌های یاد شده است.

نیری ابراز داشت: این طرح به‌صورت آزمایشی در سطح سازمان های فرهنگی اجرا می‌شود و درصورت کسب خروجی مطلوب با اختیارات بیشتر به امضای شهرداران خواهد رسید.

دیدگاه