لغو سفر گردشگران چینی به شیراز

  • 12 بهمن 1398 - 11:49
لغو سفر گردشگران چینی به شیراز

سفر گردشگران چینی به ایران و از جمله شیراز برای شرکت در رویداد گردشگری «ایران باشکوه» لغو شد.

مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس به خبرگزاری ایرنا گفت: با توجه به انتشار و شیوع بیماری کرونا که مبداء آن از چین بوده فعلا برنامه ریزی ها برای حضور گردشگران چینی در ایران و استان فارس به تعویق افتاده است. در حال حاضر هیچ گردشگر چینی تحت عنوان رویداد گردشگری ایران باشکوه به استان فارس وارد نشده و این طرح به دلیل انتشار بیماری کرونا فعلا متوقف شده است.

وی اضافه کرد: در پی تشکیل جلسه ای با ریاست معاون اول رییس جمهور کلیه پروازها از مقصد چین به ایران و بالعکس لغو شده است.

امیری گفت: تا سه ماه گذشته بازدید گردشگران چینی از اماکن فرهنگی و تاریخی استان فارس در رتبه پنجم قرار داشت اما لغو روادید باعث شده در دو ماه گذشته گردشگران چینی به رتبه نخست گردشگران خارجی وارد شده به فارس برسند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: سفر گردشگران چینی به نسبت گردشگران اروپایی و سایر کشورها به استان فارس برای اهالی این خطه بیشتر فواید اقتصادی در پی دارد زیرا گردشگران چینی تقریبا دو برابر سایر گردشگران پول خرج می کنند. امیدوارم هرچه زودتر بیماری کرونا کنترل شود تا دوباره شاهد حضور گردشگران چینی در ایران و استان فارس باشیم.

رویداد گردشگری «ایران باشکوه» قرار بود همزمان با تعطیلات سال نو چینی در بهمن ماه در استان های فارس ، کرمان، تهران، اصفهان، یزد، البرز، سمنان ، قزوین، همدان و مناطق آزاد برگزار شود اما شیوع کرونا باعث لغو آن شد.

دانشمندان بر این باور هستند که این ویروس اولین بار در یکی از بازارهای شهر ووهان از یک حیوان به انسان منتقل شده است. تاکنون دست کم ۲۱۳ نفر به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌ و هزاران نفر نیز به آن مبتلا شده‌اند. تخمین زده می‌شود که دستکم ۱۵۹ نفر از افرادی که جان خود را به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا از دست داده‌اند ساکن شهر ووهان بودند.

سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه ۱۰ بهمن به دلیل شیوع این ویروس در سطح جهان اعلام وضعیت اضطراری کرد.

دیدگاه