تأمین علوفه حیوانات پارک ملی بمو توسط برخی از دندان‌پزشکان شیراز

  • 05 بهمن 1398 - 11:28
تأمین علوفه حیوانات پارک ملی بمو توسط برخی از دندان‌پزشکان شیراز

علی آرندی، رئیس‌پارک ملی بمو در خصوص غذای حیوانات این پارک گفت گفت: برای ماندن حیوانات و خارج نشدن آنان از منطقه، مقدار معینی علوفه تهیه شده که در نقاط مختلف پارک قرار گرفته که بخشی از این علوفه توسط دندان پزشکان شیراز تأمین شدهو

علی آرندی در گفت وگو با خبرگزاری ایلنا افزود: سردی هوا و بارش برف در منطقه حفاظت شده پارک ملی بمو از یکسو و جستجو برای به دست آوردن غذا از سویی دیگر می توانست خروج احتمالی برخی حیوانات منطقه بمو و نزدیک شدن آنان به مناطق مسکونی را به دنبال داشته باشد اما با زیر نظر گرفتن مناطق حساس بمو و پالایش دقیق توسط محیط بانان حتی یک آهو نیز از منطقه حفاظت شده خارج نشد.

آرندی همچنین از تهیه ۲ تن علوفه توسط گروهی از دندان پزشکان شیراز برای این حیوانات خبر داد و افزود: گروهی از دندان پزشکان دوست دار طبیعت که نسبت به این موضوع نگران بودند با حضور در منطقه بیش از ۲ تن علوفه خریداری کردند و در نقاط مشخص شده برای مصرف حیوانات قرار دادند.

رئیس منطقه حفاظت شده بمو از وجود بیش از سه هزار آهو، میش، قوچ و … در منطقه حفاظت شده بمو با مساحتی نزدیک به ۴۸ هتکار خبر داد.

پارک ملی بمو در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

حمید ظهرابی، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس نیز از رانندگان همجوار ، روستاییان و رهگذرانی که در مسیر ، آهوان و دیگر گونه های حیات وحش را می بینند خواست با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیدگاه