کاهش مراجعه مردم به بیمارستان‌ها به دلیل مشکلات مالی

  • 29 دی 1398 - 18:14
کاهش مراجعه مردم به بیمارستان‌ها به دلیل مشکلات مالی

دکتر کامل تقوی‌نژاد، معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت در خصوص کاهش مراجعه مردم به بیمارستان‌ها بر اثر مشکلات مالی گفت: کاهش مراجعه مردم به بیمارستانها به خصوص در برخی دهک‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دکتر تقوی‌نژاد روز شنبه ۲۸ دی در نشست توسعه گردشگری سلامت در وزارت بهداشت افزود: آمارها نشان می‌دهد وقتی مشکلات اقتصادی به وجود می‌آید معمولاً دهک‌های میانی کمتر برای درمان به بیمارستان مراجعه می‌کنند. دهک‌های اول و دوم اگر حمایت‌هایی داشته باشند همچنان برای درمان مراجعه می‌کنند اما از دهک سوم به پایین در شرایط سخت اقتصادی مراجعه برای درمان کم می‌شود.

پیش از این نیز کوروش فرزین، معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت در آذرماه ۹۸ گفته بود: آمار مراجعان به نظام خدمات درمانی کشور، نسبت به سال گذشته قریب به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، “نرخ خدمات به گونه‌ای شده است که هزینه درمان نسبت به درآمد خانوارها چشم‌گیر است. مردم برای مشکلات عادی به پزشک مراجعه نمی‌کنند، نه به این به خاطر که پوشش بیمه‌ای وجود ندارد، زیرا همه چیز گران‌تر شده است. اگر کسی با ۷۰۰ هزار تومان امورات خود را می‌گذراند، امروز باید آن را صرف خورد و خوراک خود کند، حتی برخی پوشاک خود را نمی‌توانند تأمین کنند.”

آمارهای رسمی دولت نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ میلیون ایرانی وضعیت اقتصادی و معیشتی نامناسبی دارند.

دیدگاه