کمک شهروندان شیرازی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

  • 24 دی 1398 - 16:53
کمک شهروندان شیرازی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

کمک شهروندان شیرازی برای سیل زدگان سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ادامه دارد. شماری از شهروندان کمک های خود را به اداره پشتیبانی و خدمات موتوری شهرداری شیراز تحویل داده اند تا به مناطق سیل زده ارسال شود.

در همیت حال افزون بر تلاش های گروه های مردمی و تشکل های غیردولتی در جمع آوری کمک ها، حیدر اسکندرپور شهرداری شیراز به شهرداران ۱۱ منطقه این کلانشهر دستور داده که کمک های مردم را جمع آوری کنند.

سیل در استان سیستان و بلوچستان به چهارمین روز خود رسیده و صدها روستا همچنان دچار بی‌آبی، بی‌برقی و قطع راه ارتباطی و آنتن‌دهی تلفن همراه هستند.

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان گفته که “سیلاب در جنوب این استان ارتباط بیش‌از ۵۰۰ روستا را قطع کرده بود که با تلاش‌های صورت گرفته بخشی از ارتباط برقرار شده ولی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ روستا همچنان در محاصره سیل هستند”.

بر اساس گزارش‌ها، ده‌ها روستا اکنون زیر آب رفته و برخی روستاها هیچ راه ارتباطی ندارند و عملا به جزیره‌هایی در محاصره آب تبدیل شده‌اند.

در همین حال اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان به مردم هشدار داده که مراقب حمله تمساح‌های پوزه کوتاه (گاندو) باشند. در اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست آمده است: «پیرو بارندگی اخیر و سیلاب به وجود آمده در جنوب سیستان و بلوچستان و با توجه به سرریزشدن آب رودخانه‌ها و سدها در منطقه و به تبع آن سردی هوا، شرایط جوی، استرس و تنش در حیات وحش بویژه تمساح پوزه کوتاه(گاندو) احتمال خروج تمساح‌ها از برکه و اسیر شدن در امواج خروشان آب و به تبع آن دور شدن از زیستگاه اصلی‌شان وجود دارد. »

دیدگاه