افزایش کودک‌آزاری در فارس

  • 23 دی 1398 - 15:46
افزایش کودک‌آزاری در فارس

محمدرضا نسب عبداللهی

ـــــــــــــــــ

مدیرکل بهزیستی استان فارس و معاون اجتماعی نیروی انتظامی این استان از افزایش کودک‌آزاری در فارس خبر داده‌اند اما آمارهایی که در این خصوص ارائه کرده‌اند، متفاوت است.

سیدمحمدصادق کشفی‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت که امسال کودک‌آزاری در فارس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته اما به گفته معاون اجتماعی نیروی انتظامی فارس موارد گزارش شده در زمینه کودک‌آزاری، امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته.

این دو مقام آمارها را در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس بیان کرده‌اند اما این خبرگزاری در خصوص چرایی اختلاف این آمار، پرسشی از این دو مسئول به میان نیاورده.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان فارس از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۳۱ مورد کودک آزاری در سطح استان واقع شده که از این تعداد ۷۸۴ مورد مسامحه و غفلت، ۳۳۴ مورد آزار جسمی، ۲۴۷ مورد عاطفی و روانی، ۴۳ مورد سوءاستفاده جنسی و ۱۳ مورد آزار جسمی و جنسی توأمان، گزارش شده است.

در یکی از موارد کودک‌آزاری که تابستان امسال رخ داد، آزار و اذیت دختر بچه سه و نیم ساله از سوی جوانی ۲۵ ساله در یکی از بیمارستان‌های شیراز، خشم عمومی مردم را برانگیخت.

سیدمرتضی موسوی مدیرکل پیشین بهزیستی استان فارس چند ماه پیش گفته بود که این استان در سال ۱۳۹۷ بیشترین کودک آزاری را داشته است.

نیمی از کودک‌آزاری در ایران به شکل تنبیه جسمی است. تنبیه روانی، غفلت از کودک و آزارجنسی موارد دیگر کودک‌آزاری است.

دیدگاه