تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024

توضیح شهردار شیراز در خصوص تغییر کاربری باغ‌های موسوم به گروه ۵

  • 12 دی 1398 - 11:41
توضیح شهردار شیراز در خصوص تغییر کاربری باغ‌های موسوم به گروه ۵

شهردار شیراز می‌گوید درآمد حاصل از تغییر کاربری باغ‌های گروه ۵ شیراز صرف خرید و تملک و حفظ باغ‌های گروه یک شیراز می‌شود.

به گفته مسئولان، باغ‌های گروه ۵ باغ‌هایی هستند که هیچ درختی در آن‌ها وجود ندارد و عمدتاً در حد فاصل بولوار فرهنگشهر تا کمربندی قرار دارند. باغ‌های گروه یک نیز باغ‌هایی هستند که تغییر کاربری آن‌ها ممنوع است از جمله باغ‌های قصردشت، چمران، منصورآباد و…

حیدر اسکندرپور چهارشنبه ۱۱ دی در جلسه علنی شورای شهر شیراز گفت: در طرح ساماندهی مجموعه باغ‌های قصردشت که در دهه ۷۰ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری به عنوان یک نهاد بالادستی رسیده است، شهرداری اجازه تغییر کاربری باغات گروه ۵ و تملک باغات گروه یک از محل ارزش افزوده این تغییر کاربری را دارد.

وی افزود: مجموعه باغ‌های قصردشت حدود هزار هکتار مساحت دارد که با تکیه بر مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، شهرداری شیراز تاکنون از محل تغییر کاربری باغ‌های گروه پنج، بالغ بر ۲۸۰ هکتار از باغ‌های قصردشت را به صورت شش دانگ تملک کرده و همچنین قسمت‌هایی از ۴۵۰ هکتار دیگر را نیز به تملک درآوده.

شهردار شیراز سال گذشته گفته بود: «باغ‌های قصردشت، ناموس شهرداری هستند و به هیچ قیمتی زیر بار تغییر کاربری باغات گروه یک نمی‌رویم.»

کار‌شناسان می‌گویند این باغ‌ها ریه تنفسی شیراز به شمار می‌روند.


دیدگاه