کلنگ زنی ساخت مجتمع تفریحی و ورزشی گلستان در شیراز

  • 08 دی 1398 - 8:21
کلنگ زنی ساخت مجتمع تفریحی و ورزشی گلستان در شیراز

آیین کلنگ زنی و آغاز به کار مجتمع تفریحی و ورزشی گلستان در بولوار سرداران با حضور جمع کثیری از بانوان ورزشکار، پیشکسوتان ورزش فارس، شهردار شیراز، رییس و اعضای شورای شهر برگزار شد.

حیدر اسکندرپور در آیین کلنگ زنی و آغاز به کار مجتمع تفریحی و ورزشی گلستان اعلام کرد: با توجه به شعار«۱۰۰ روز، ۱۰۰ پروژه» نیمه دوم سال جاری برای شیراز بسیار خوب است و به شهروندان اطمینان می دهم که خبرهای خوبی از افتتاح پی در پی پروژه ها و کلنگ زنی پروژه هایی که شرایط زندگی را برای شهروندان تسهیل کند به گوش می رسد.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و فشارهای روانی بر شهروندان افزود: با توجه به رویکرد اجتماعی و انسان محوری مجموعه مدیریت شهری معتقدیم اهمیت ایجاد پروژه های نرم افزاری همچون مجموعه تفریحی و ورزشی، پردیس تئاتر و سالن های سینما از احداث پل و بزرگراه برای شهروندان ارزشمند است.

شهردار شیراز اضافه کرد: همچنین در این شرایط توجه به امر ورزش به علت ایجاد امید، نشاط و سرزندگی ضروری و فراهم کردن فرصت ورزش برای شهروندان هم ردیف سایر اعمال خیر است.

اسکندرپور با ابراز خرسندی از کلنگ زنی پردیس تئاتر جنوب کشور در میدان نصر و مجتمع ورزشی تفریحی گلستان در بولوار سرداران گفت: طی دو هفته گذشته دو پروژه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری در منطقه ۱۱ که از جمله مناطق کمتربرخوردار شیراز محسوب می شود، آغاز به کار کرده است.

وی ضمن سپاسگزاری از سرمایه گذار مجتمع ورزشی تفریحی گلستان افزود: با توجه به موقعیت قرارگیری پروژه در بولوار سرداران و ارزش بالای اقتصادی زمین آن سرمایه گذار می توانست با تغییر کاربری ارزش افزوده کسب کند اما سرمایه گذار این زمین را به پروژه ورزشی اختصاص داد.

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های بزرگ در شیراز تا پایان سال

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۱۱ نیز در این مراسم با بیان اینکه افتتاح یا کلنگ‌زنی پروژه‌های مختلف در شیراز تا پایان سال با جدیت ادامه خواهد داشت، گفت: آزادی در شعار انسان‌محوری شورای پنجم شیراز مفهوم جامعی دارد که دسترسی آسان و ارزان شهروندان به خدمات باکیفیت ازجمله نمودهای آن است.

سعید نظری با اشاره به اندیشه‌ها و تکالیف شورای پنجم شیراز مبنی بر انسان‌محوری، گفت: شورای شهر شیراز در دوره پنجم توسعه را به مثابه آزادی می‌داند؛ البته نه آزادی محدود به آزادی‌های سیاسی اجتماعی بلکه آزادی‌های جامع‌تری ازجمله دسترسی آسان و ارزان به حمل و نقل عمومی، امکانات ورزشی، غذای سالم، محیط سالم و همه‌ی خدماتی که بر مبنای وظایف دستگاه‌های حاکمیتی شهر باید به شهروندان ارائه شود.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: بر همین مبنا ما همه توان خود را به کار گرفته‌ایم تا با اقدامات زیربنایی شهروندان را در شهر از یوغ بتن و ماشین نجات بدهیم و شهر را به انسان‌ها برگردانیم.

نظری توجه مضاعف شورای شهر به مجموعه‌های ورزشی و تفریحی را در همین راستا خواند و اضافه کرد: افتتاح یا کلنگ‌زنی پروژه‌های تفریحی و ورزشی را تا پایان سال با روندی افزایشی ادامه خواهیم داد.

سخنگوی شورای پنجم شیراز آزادی دسترسی به سرمایه‌گذاری را از دیگر مصادیق سیاست‌های شورای پنجم شیراز عنوان کرد و ادامه داد: ما حمایت از سرمایه‌گذار را حتی از امور خیریه هم واجب‌تر می‌دانیم چرا که در امر سرمایه‌گذاری هزینه‌ی قابل توجهی به کار گرفته می‌شود و در نتیجه کار مستمر صورت می‌گیرد.

نظری با بیان اینکه شورای شهر شیراز در هر شرایطی از سرمایه‌گذاران شیراز حمایت جدی می‌کند، تأکید کرد: شهرداری شیراز نیز سرمایه‌گذار را نه رقیب بلکه رفیق و یاور خود می‌داند و شرایط حضور این قشر مهم را در شهر شیراز فراهم می‌کند.

ناظر شورای شهر در منطقه ۱۱ شیراز در بخش دیگر صحبت‌های خود به اقدامات شهرداری در این منطقه اشاره کرد و گفت: کار بزرگی که شهرداری در منطقه ۱۱ انجام داده، پروژه‌ی لوله‌گذاری آب‌های زیرسطحی است که از مجموع ۶ کیلومتر پیش‌بینی شده برای امسال، ۳ کیلومتر آن اجرا شده و مابقی نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی اعتبار پروژه لوله‌گذاری آب‌های سطحی منطقه یازده شیراز را ۱۲ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این اعتبار معادل یک سال بودجه‌ی شهرداری برخی از شهرهای استان است و این نشان از توجه شهرداری شیراز به پروژه‌های مناطق مختلف شهر است.

نظری، پروژه کلنگ‌زنی مجتمع تفریحی ورزشی گلستان شیراز را از دیگر پروژه‌های در منطقه یازده دانست و اظهار امیدواری کرد که با بهره‌برداری به موقع، اهالی منطقه از نعمت این پروژه بزرگ برخوردار شوند.

سخنگوی شورای شهر شیراز در ادامه به حواشی دستورکار اخیر صحن علنی این شورا مبنی بر واگذاری زمینی به سالن ورزشی بانوان نیز واکنش نشان داد و گفت: لازم است تأکید کنم شورای شهر نه‌تنها مخالف واگذاری زمین به بانوان نبود بلکه تمام تلاش خود را برای تقویت زیرساخت‌های ورزشی بانوان به کار گرفته و خواهد گرفت.

نظری با بیان اینکه تصور برخی مبنی بر مخالفت شورا با واگذاری زمین به ورزش بانوان نادرست بود، تصریح کرد: موضوع مورد مخالفت از سوی اعضای شورا این بود که مطابق قانون این زمین نمی‌تواند به دولت واگذار شود و بلکه می‌بایست با طی روال قانونی از طریق بخش خصوصی اجرا شود.

دیدگاه