تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

استقبال مردم شیراز از دوچرخه‌های هوشمند

  • 05 دی 1398 - 9:45
استقبال مردم شیراز از دوچرخه‌های هوشمند

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: استقبال مردم شیراز از نسل ۴ دوچرخه‌های هوشمند بی نظیر بود به گونه‌ای که در ۵ روز نخست اجرای این طرح، ۳ هزار و ۷۰۰ سفر با دوچرخه‌های هوشمند در شیراز انجام شد.

مجتبی زوربخش افزود: سامانه دوچرخه‌های بدون دود از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز پنج شبنه در شیراز فعال شد که بر اساس آمار شرکت بی دود، در روز نخست ۳۶۸ ثبت نام و ۲۹۹ سفر، روز دوم هزار و هشت ثبت نام و ۵۳۹ سفر، روز سوم ۹۷۲ ثبت نام و ۸۴۸ سفر، روز چهارم ۸۳۷ ثبت نام و ۹۹۷ سفر و روز پنجم ۷۱۸ ثبت نام و هزار و ۱۳ سفر ثبت شده است.

وی گفت: با وجود فصل سرما، استقبال چشم گیر بوده و از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب، بیشترین سفر‌ها انجام شده است.

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در تهران به طور میانگین به ازای هر دوچرخه دو و دو دهم سفر در روز ثبت شده که این آمار در شیراز ۷ و ۶ دهم سفر است.

زوربخش با بیان این که توزیع دوچرخه‌ها در مناطق مختلف، بر اساس درخواست مردم است افزود: در روز‌های نخست اجرای این طرح، از دوچرخه‌ها در میدان امام حسین، خیابان کریم خان زند، خیابان انقلاب و خیابان عفیف آباد، بیشتر استفاده شده است.

وی گفت: بر اساس نقشه ها، در مناطق استفاده از دوچرخه ها، بیشتر مراکزی همچون بانک، مراکز تجاری و اداره‌ها وجود دارند که نشان دهنده استفاده به عنوان وسیله حمل و نقل در مکان‌های پرترافیک است.

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر ۲۰۰ دوچرخه هوشمند نسل ۴، شبانه روز در همه روز‌های هفته در خدمت شهروندان قرار می‌گیرد که از امشب ۲۰۰ دوچرخه دیگر به این تعداد افزوده می‌شود و تا یک ماه آینده به هزار و تا نوروز به دو هزار عدد می‌رسد.

زوربخش افزود: ۲۶ ایستگاه برای ارائه دوچرخه‌های هوشمند در شهر شیراز ساخته شده است که تا پایان سال به ۵۷ ایستگاه و تا پایان سال پنجم اجرای طرح ۲۵۷ ایستگاه می‌شود.

وی گفت: تا پایان سال پنجم اجرای این طرح، تعداد دوچرخه‌ها به ۱۰ هزار می‌رسد و در آینده نزدیک، طرح دوچرخه‌های برقی و اسکوتر اشتراکی نیز در شیراز اجرا می‌شود.

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز افزود: در حال حاضر متقاضیان باید پس از پایان سفر، هزینه را حساب کنند که به زودی با ارائه خدمات کیف پول، شهروندان می‌توانند با استفاده از اعتبار خود، هزینه دوچرخه‌های نسل هوشمند را پرداخت کنند.

بر اساس مصوبه شورای شهر شیراز، هزینه هر سفر تا سقف نیم ساعت، هزار و ۵۰۰ که در صورت برگرداندن دوچرخه‌ها به ایستگاه‌های ارائه دوچرخه، برای مشتریان امتیاز ثبت و با مجموع امتیازها، سفر رایگان به آن‌ها هدیه می‌شود.

۲۴ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در شیراز وجود دارد.

دیدگاه