نجات جوان ۲۷ ساله از سرما و یخبندان کوه‌سرخ شیراز

  • 30 آذر 1398 - 13:09
نجات جوان ۲۷ ساله از سرما و یخبندان کوه‌سرخ شیراز

جوان ۲۷ ساله‌ای که به هنگام کوهنوردی در کوه سرخ در بالادست شهرک گلستان شیراز شیراز گرفتار و به دلیل سرمای هوا و تاریکی دچار ضعف و بی حالی شده بود توسط ماموران آتش نشانی شهرداری نجات یافت.

علیرضا عدلو، سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز گفت: طی تماس کوهنورد جوان مبنی بر گرفتار شدن در ارتفاعات کوه سرخ و گم کردن مسیر بازگشت، بلافاصله گروه امداد و نجات کوهستان مستقر در ایستگاههای ۴ و ۱۷ آتش نشانی ساعت ۱۹ شب گذشته (جمعه بیست و نهم آذر) به ارتفاعات کوه سرخ رهسپار شدند.

علیرضا عدلو افزود: این کوهنورد مشغول صخره نوردی و کوهنوردی بوده که به علت نامعلومی در وضعیت بسیار خطرناک و نامتعادلی در بالای ارتفاعات گرفتار شده و تاریک شدن و سرد شدن هوا و نداشتن تجهیزات لازم مانع از ادامه حرکت وی شده بود.

عدلو گفت: این فرد در هوای سرد و یخبندان ارتفاعات گرفتار شده و به مرور دچار ضعف جسمانی شدیدی شده بود که آتش نشانان بعد از ساعت‌ها کوه پیمایی و جستجو این فرد را پیدا کردند.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی به سرعت با به کارگیری تجهیزات مخصوص، خود را به این مرد رسانده و با رساندن تغذیه و گرم نگه داشتن کوهنورد جوان، ضعف جسمانی وی را کاهش دادند و با زدن چندین کارگاه و بعد از گذشت ۱۳ ساعت تلاش نفسگیر، سردی و تاریکی هوا که عملیات امداد و نجات را برای آتش نشانان دشوار کرده بود، خوشبختانه در ساعت ۸ صبح امروز، تیم کوهنورد سازمان آتش نشانی شیراز به سلامت کوهنورد جوان را به سطح صفر (پایین کوه) منتقل کردند.

کوه قلات نام دیگر کوه سرخ است.

دیدگاه