طراحی نور دروازه قرآن شیراز جایزه مسابقات جهانی آمریکا را کسب کرد

  • 27 آذر 1398 - 17:57
طراحی نور دروازه قرآن شیراز جایزه مسابقات جهانی آمریکا را کسب کرد

طراحی نور دروازه قرآن شیراز برنده جایزه طراحی نورپردازی در بخش پروژه‌های تاریخی و میراثی نورپردازی مسابقات جهانی آمریکا شد.

این مسابقه هر سال با عنوان «Lighting design Awards» برگزار می‌شود. سایت جشنواره با انتشار عکسی از دروازه قرآن شیراز در خصوص پیشینه تاریخی این بنا و نورپردازی آن توضیحاتی ارائه کرده.

مهندس همراه قشقایی، طراح نورپردازی دروازه قرآن

مهندس همراه قشقایی که طراحی نورپردازی دروازه قرآن شیراز را بر عهده داشته، در اینستاگرامش نوشت: باعث افتخارم است که برنده جایزه بین المللی طراحی نورپردازی در بخش اعلام افتخاری پروژه‌های تاریخی و میراثی نورپردازی در مسابقات جهانی و بین المللی آمریکا و در کنار معماران و طراحان نور بزرگ سراسر دنیا شده‌ام. از تمامی مدیران و مسوولین محترم مربوطه در شهرداری شیراز که در به سرانجام رسیدن این پروژه بنده را یاری فرمودند کمال قدردانی و تشکر را دارم و امید دارم که در آینده‌ای نزدیک بتوانم افتخارات بیشتری برای ایران عزیزمان کسب کنم.

دروازه قرآن پس از نورپردازی
دروازه قرآن پس از نورپردازی
دروازه قرآن پیش از نورپردازی

دروازه قرآن شیراز در دوره عضدالدوله دیلمی ساخته شده و تا حدود ۹۰۰ سال بنای اولیه باقی بود هر چند در برخی دوره‌ها مرمت‌هایی در آن انجام شد.

بنای کهن دروازه قرآن در سال ۱۳۱۵ از سوی شهرداری کاملاً تخریب شد و در سال ۱۳۲۸ بنای جدید با طراحی حسین ایلگار ساخته شد که تا امروز باقی مانده.

دیدگاه