جریمه نقدی به جای تنبیه دانش آموزان در فارس

  • 27 آذر 1398 - 11:35
جریمه نقدی به جای تنبیه دانش آموزان در فارس

دانش آموزان یک هنرستان در شهرستان صفاشهر فارس می گویند معلمان به جای تنبیه، آن‌ها را جریمه نقدی می‌کنند.

یکی ازهنرآموزان هنرستان در صفاشهر در این خصوص به خبرگزاری ایرنا گفت: مسوولان این مدرسه به هر بهانه‌ای از دانش‌آموزان مبالغی را به صورت نقدی دریافت می‌کنند.

به گفته او، “بی‌انضباطی، اخراج از کلاس، تجدید شدن در دروس و به همراه آوردن تلفن همراه به مدرسه” از جمله مواردی است که جریمه نقدی در پی دارد.

این دانش آموز که نامش اعلام نشده، افزود: دانش‌آموزان با مراجعه به اداره آموزش و پرورش شهرستان خرم‌بید به این رفتار ناپسند اعتراض کرده‌اند اما تاکنون پیگیری لازم صورت نگرفته است.

وی گفت: وقتی به مسوولان مدرسه درباره تنبیه مالی اعتراض کردیم، در جواب به ما گفته شد که می‌خواستید درس بخوانید. اکنون پس از پیگیری‌های مکرر و ثبت شکایت سیستمی همچنان دریافت مبالغ  به قوت خود باقی است و تمام دانش‌آموزان شاکی، تحت فشار بسیار زیاد قرار دارند.

این دانش آموزان شکایت خود را در سامانه ثبت شکایات وزارت آموزش و پرورش ثبت کرده و خواهان رسیدگی به این مساله شده‌اند.

وی با ارائه نامه‌ای به خبرگزاری ایرنا که حاوی نام و مشخصات دانش‌آموزان شکایت‌کننده به همراه شماره پیگیری آن‌ها در سامانه ثبت شکایات بود، خواستار رسیدگی و احقاق حقوق دانش‌آموزان شد.

فرج‌الله میرزایی، رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفته: این اتفاق در حد گزارش به این اداره وصول شده و پیگیری صحت این نوع برخورد با دانش‌آموزان حتماً و به‌سرعت در دستور کار این اداره قرار می‌گیرد و در صورت بروز تخلف با مدیر این هنرستان برخورد خواهد شد.

دیدگاه