پرونده مالک زیپ‌لاین پولادکف به دادگاه ارسال شد

  • 20 آذر 1398 - 10:34
پرونده مالک زیپ‌لاین پولادکف به دادگاه ارسال شد

به دنبال حادثه‌ای که برای یکی از شهروندان در زیپ‌لاین پولادکف شهرستان سپیدان فارس رخ داد، پرونده مالک این زیپ‌لاین به دادگاه ارسال شد.

مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد استان فارس به خبرگزاری ایسنا گفت: پرونده این تخلف را به دادگاه ارجاع داده‌ایم و پیگیر اجرای قانون در این خصوص هستیم.

وی افزود: دستگاه زیپ‌لاین مجموعه پولادکف، دیماه سال گذشته به دلیل نداشتن استانداردهای لازم، از سوی اداره استاندارد استان فارس پلمپ شده بود.

مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: مالک این دستگاه با توجه به شرایط برفی و حضور مردم برای تفریح در مجموعه پولادکف، سوءاستفاده کرده است.

وی افزود: تله کابین مجموعه پولادکف نیز در حال استانداردسازی است و تا زمان نهایی شدن کار، اجازه بهره‌برداری را ندارد.

رهنما گفت: شهروندان تا زمان نهایی شدن استانداردسازی تله کابین و نصب اطلاعیه اداره کل استاندارد مبنی بر تأیید آن، به هیچ عنوان از این تله کابین استفاده نکنند.

روز جمعه پانزدهم آذر نود و هشت مردی که سوار بر زیپ‌لاین پیست پولادکف سپیدان فارس بود، دچار حادثه شد.

محمدعزیزمنش، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سپیدان در این باره گفت: در این حادثه، ترمز زیپ لاین پیست دچار نقص فنی شده و عمل نکرد و بر اثر آن یک مرد که به انتهای زیپلاین رسیده بود با شدت به پایه انتهایی زیپلاین برخورد کرد که سریعاً توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

عزیزمنش افزود: خوشبختانه پس از انتقال فرد حادثه دیده به بیمارستان اردکان و عکس برداری مشخص شد این فرد هیچ گونه مشکلی ندارد و پس از بررسی نهایی در یکی از بیمارستان‌های شیراز مرخص می‌شود.

دیدگاه