راه اندازی شبکه تاکسیرانان دوستدار کتاب در شیراز

  • 16 آذر 1398 - 8:57
راه اندازی شبکه تاکسیرانان دوستدار کتاب در شیراز

۳۰ دستگاه تاکسی در شیراز برای پیوستن به شبکه دوستدار کتاب به کتابخانه سیار مجهز شدند.

مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز در آیین آغاز به کار شبکه تاکسیرانان دوستدار کتاب شیراز در پایانه مسافربری درون‌شهری ترمینال شهید کاراندیش، گفت: ترویج کتابخوانی از راه‌های مهم توسعه فرهنگ شهروندی است.

مسعود حسن‌شاهی افزود: بسیاری از شهروندان، بخش مهمی از اوقات خود را در وسایل حمل و نقل عمومی می‌گذرانند و کتابخوانی زمینه مناسبی را برای پر کردن اوقات فراغت آن‌ها فراهم می‌سازد.

وی گفت: ۳۰ اتوبوس درون‌شهری به‌منظور انتقال پیام‌های شهروندی با استفاده از ابزار‌های فرهنگی و هنری به مانیتور مجهز شده‌اندو۳۰ تاکسی به صورت آزمایشی با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز کتابخانه‌های سیار راه‌اندازی شد.

حسن‌شاهی ادامه داد: پس از دریافت بازخورد‌های این طرح، تا پایان سال تعداد بیشتری از تاکسی‌ها به این کتابخانه‌های در گردش مجهز می‌شوند.

سرپرست اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در معرفی این کتاب‌ها گفت: کتاب‌های این کتابخانه‌ها با مضامین مختلف و در حوزه‌های مختلف شعر، طنز، تربیتی و داستان کوتاه انتخاب شده‌اند تا شهروندان در سفر‌های کوتاه‌مدت بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

پیش از این گروه‌ها و اصناف مختلف از جمله سالمندان، آتش‌نشانان، دانش‌آموزان، نابینایان، نامه‌رسانان، رستوران‌ها و کافه‌داران، به این شبکه پیوسته‌اند.
طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و تا کنون چهار دوره متوالی آن برگزار شده است.

دیدگاه