شهردار شیراز: استقرار سیستم‌های الکترونیک، سیستم را پاسخگو می‌کند

  • 12 آذر 1398 - 17:20
شهردار شیراز: استقرار سیستم‌های الکترونیک، سیستم را پاسخگو می‌کند

شهردار شیراز گفت: تلاش داریم با استقرار سیستم های الکترونیک، نقش فرد در فرآیندها به حداقل ممکن برسد و سیستم پاسخگو باشد، چون پاسخگویی سیستمی ضد فساد است .

حیدر اسکندرپور در آیین آغاز به کار پروژه داده آمایی (ممیزی) مناطق یازده گانه شهری با بیان اینکه رویکرد مجموعه مدیریت شهری بر این مبناست که وقت شهروندان ارزشمند و احترام به آنها یک اصل است، گفت: اجرای این پروژه در راستای احترام به شهروندان، سرعت بخشیدن به انجام امور آنها و افزایش کیفیت زندگی شهروندان است.

شهردار شیراز اضافه کرد: پروژه داده آمایی (ممیزی) نیازمند بانک اطلاعاتی قوی، به روزرسانی نقشه های شهری در لایه های مختلف و حداکثر همکاری بین حوزه های مختلف درون و بیرون شهرداری است.

وی با تاکید بر اینکه باید هدف و رویکرد شهرداری تکریم شهروندان باشد، گفت: ساخت پل، بزرگراه، بوستان و … نیاز شهر است اما پرداختن به این موارد به تنهایی کفایت نمی کند بلکه باید به سمت افزایش کیفیت زندگی شهروندان با اجرای پروژه های انسان محور و الکترونیکی کردن امور قدم برداشت.

اسکندرپور زیربنای ارتقای کیفیت زندگی در شهر را احترام اجتماعی به شهروندان دانست و افزود: مجموعه شهرداری خدمتگزار شهروندان است و برای مردم کار می کند، از این رو ضروری است اصول احترام به شهروندان و تکریم ارباب رجوع در همه آیین نامه و دستور العمل های شهرداری اجرا شود.

شهردار شیراز با اشاره به اجرای پروژه شهروندسپاری و پاسخ الکترونیک استعلام آپارتمان های مسکونی در مناطق یازده گانه شیراز به عنوان یکی دیگر از پروژه های شهرداری الکترونیک گفت: روزانه ۴۰۰ درخواست به شهرداری ارائه می شود که ۸۷ درصد از این درخواست ها مربوط به استعلام است و بیش از نیمی از این درخواست استعلام ها مربوط به آپارتمان های مسکونی است. با اجرای پروژه شهروندسپاری دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری برای پاسخ استعلام نیست.

وی کاهش زمان پاسخگویی، حفظ کرامت شهروندان، شفافیت و دوری از فساد را از مزایای استقرار پروژه شهروندسپاری و پاسخ الکترونیک استعلام آپارتمان های مسکونی برشمرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: پروژه داده آمایی (ممیزی) مناطق یازده گانه شهری، دومین پروژه شورای پنجم و شهرداری در راستای هوشمند کردن شهر شیراز است.

ابراهیم صبوری اضافه کرد: با انجام پروژه ممیزی، بانک اطلاعات شهری تشکیل می شود و اطلاعات این بانک زیربنای برنامه ریزی صحیح، دقیق و مدون شهری است.

وی افزود: استقرار شهر هوشمند و اجرای پروژه هایی در این زمینه در راستای افزایش رفاه و اسایش شهروندان است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز نوید داد: تا پایان سال ۱۰۰ پروژه شهری افتتاح و کلنگ زنی می شود که این پروژه ها همچون باغ ایرانی، کوچه باغ قصردشت، پروژه ممیزی، کلنگ زنی خط تراموا و آغاز به کار دوچرخه های هوشمند اشتراکی شهر نشان می دهد که دیدگاه مدیریت شهری از خودرو محوری به سمت انسان محوری تغییر یافته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز نیز آغاز به کار پروژه داده آمایی (ممیزی) مناطق یازده گانه شهری گفت: تا پایان سال جاری داده آمایی محدوده شهرداری منطقه یک اجرایی و داده آمایی مناطق دیگر نیز در مراحل بعدی اجرا می شود.

جواد بهادری انجام پروژه داده آمایی و شهروند سپاری (پاسخ الکترونیک استعلام آپارتمان های مسکونی) را حاصل نگاه جدید به امور شهر دانست و افزود: این اقدامات جهت افزایش تکریم و احترام شهروندان و کاهش مراجعه حضوری انها به شهرداری است.

بهادری به روز رسانی اطلاعات شهری، بهنگام سازی لایه های مختلف نقشه ها همچون نقشه طرح تفصیلی، مدریت بحران و … را از نتایج پروژه داده آمایی برشمرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز رویکرد مجموعه مدیریت شهری را انسان محوری و نگاه نرم افزاری به شهر دانست و اضافه کرد: بر اساس این نگاه پروژه هایی در شهر اجرا می شود که باعث افزایش آرامش شهروندان و توسعه فضاهای تعاملاتی می شود. در این راستا پروژه هایی همچون پیاده راه کوچه باغ های قصردشت، باغ ایرانی، محور زندیهف محور حافظیهف احیای میدان توپخانه و .. مراحل مطالعات، تصویب و کلنگ زنی را می کذرانند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: با استفاده از اطلاعات حاصل از این پروژه می توانیم خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهیم.

محمد هادی هاشم پور تصریح کرد: در مدیریت شهری نیازمند اطلاعات هستیم تا بر اساس آن بتوانیم تصمیم گیری صحیح داشته باشیم. تلاش داریم تا با شفافیت، ارائه بهتر خدمات و از بین بردن رانت ها اطلاعاتی، اطلاعات را به صورت عام در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی با اشاره به کاهش معاملات مسکن در سطح کشور و شیراز گفت: شهرداری به عنوان بزرگترین مجموعه تاثیرگذار بر صنعت ساختمان باید آیین نامه، شیوه نامه و بحث های ممیزی برای روان سازی این بحث صنعت داشته باشد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در این مراسم خطاب به شهردار، اعضای شورای شهر و نمایندگان صنوف مختلف اعلام کرد: طی گزارش ۷ ماهه نخست سال ۹۸ بانک مرکزی شهرداری شیراز در کسب درآمد بین کلانشهرها حائز رتبه سوم پس از تهران و اصفهان شده است که این امر در شرایط کنونی اقتصادی موضوعی قابل اهمیت و امیدوارکننده ای است.

رییس اداره کنترل و نظارت بر سیستم یکپارچه شهرسازی شهرداری شیراز نیز در آیین آغاز به کار پروژه داده آمایی (ممیزی) مناطق یازده گانه شهر شیراز گفت: پروژه داده آمایی پس از پروژه شهروند سپاری دومین پروژه شهرداری الکترونیک است.

ضیایی هدف از اجرای این پروژه را تشکیل بانک اطلاعات شهری در راستای آسان سازی فرآیندها و سهولت انجام کار شهروندان دانست و افزود: داده آمایی عبارت است از به هنگام رسانی لایه اطلاعاتی نقشه شهر و تکمیل بانک اطلاعاتی سیستم های یکپارچه شهرسازی.

رییس اداره کنترل و نظارت بر سیستم یکپارچه شهرسازی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: انجام پروژه داده آمایی به دستور شهردار شیراز و براساس تکلیف بودجه شورای شهر است.

دیدگاه