زنان هم می‌توانند در شیراز از دوچرخه‌های هوشمند استفاده کنند

  • 21 آبان 1398 - 20:07
زنان هم می‌توانند در شیراز از دوچرخه‌های هوشمند استفاده کنند

مجتبی زوربخش، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز گفت: از سه‌شنبه بیست و هشتم آبان‌ نود و هشت ثبت نام شهروندان شیرازی برای استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی آغاز می‌شود و در این راستا هیچ محدودیت جنسیتی وجود ندارد و زنان نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند.

مجتبی زوربخش افزود: براساس الگویی که در تهران نیز اجرا شده بانوان نیز می توانند از دوچرخه های اشتراکی استفاده کنند؛ آنها همانند آقایان با استفاده از اپلیکیشن بیدود برای ثبت نام و استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی در شیراز اقدام کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهار داشت: مبلغ ثبت نام برای استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی شیراز ۲۰ هزار تومان است که شامل بیمه سرنشین نیز می‌شود و هیچ محدودیتی برای تعداد ثبت نام کننده نیز وجود ندارد.

زوربخش ادامه داد: در حال حاضر با ۲۰۰ دوچرخه این طرح آغاز و تا پایان سال ۹۸ به صورت تدریجی ۲ هزار دستگاه دوچرخه به این ناوگان تزریق می شود و در پایان برنامه پنج ساله تعداد دوچرخه‌های مورد استفاده شهروندان در این طرح به ۱۰ هزار دستگاه در شیراز افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۶ ایستگاه دوچرخه در شیراز راه اندازی شده و تا پایان سال جاری این تعداد به ۵۷ ایستگاه و تا پایان برنامه پنج ساله به ۲۵۷ ایستگاه افزایش داده می‌شود.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در هر ایستگاهی قفل دوچرخه را باز کنند و در ایستگاهی دیگر در مناطق مختلف شیراز آن را تحویل دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: این طرح کل شهر شیراز را در بر می‌گیرد و منحصر به زمان خاصی نیست و در ایام تعطیل و غیر تعطیل در ۲۴ ساعت شبانه روز این دوچرخه‌ها قابل استفاده است.

زوربخش عنوان کرد: این دوچرخه‌ها مجهز به ردیاب هستند و در سطح و عمق محلات نیز قابل استفاده است و شهروندان می‌توانند از آنها بهره ببرند.

وی هزینه استفاده از این دوچرخه‌ها را براساس مصوبه شورای شهر شیراز به ازای هر نیم ساعت هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: همه سرنشینان و شهروندانی که از این دوچرخه‌ها استفاده می کنند از بیمه حوادث و بیمه تمام خطرات و تصادف و … بهره مند هستند و ثبت نام هر شهروند تا ۵ سال اعتبار خواهد داشت.

دیدگاه