تلاش شهرداری شیراز برای تکمیل پنج تقاطع

  • 01 آبان 1398 - 18:25
تلاش شهرداری شیراز برای تکمیل پنج تقاطع

معاون عمرانی و فتی شهرداری شیراز اعلام کرد که در بخش پل‌سازی پنج تقاطع حساس در این کلانشهر در دست اجرا قرار دارد که تلاش می‌شود تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل صالحی چهارشنبه یکم آبان در صحن علنی شورای شهر شیراز با ارائه گزارشی از روند پروژه‌های عمرانی شهرداری، بیان کرد: این اقدامات در پنج بخش پل سازی، ساختمانی(عمرانی ورزشی و عمرانی اجتماعی)، راه سازی، آسفالت و جمع آوری آب‌های سطحی در حال انجام است.

وی پیشرفت فیزیکی تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی را مجموعا ۲۷ درصد اعلام و با یادآوری اینکه تلاش برای تکمیل این پروژه تا پایان سال در حال انجام است، گفت: عرشه پل دوم تقاطع شهید رودکی ۲۲۰ مترطول دارد که هم اکنون ۱۱۰ متر آن آماده بتن ریزی است و مابقی آن طی هفته‌های آینده انجام می‌شود.

صالحی میزان پیشرفت پروژه تقاطع مهدیه – امیرکبیر را ۴۵ درصد اعلام و خاطرنشان کرد که این پروژه نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون شهرداری شیراز مشکل تملک املاک مورد مسیر پروژه مهدیه – امیرکبیر را از دلایل کندی کار در این طرح عمرانی ذکر و اضافه کرد که برای تسریع در کار، عملیات اجرایی را از جبهه‌های مختلف دنبال می‌کنیم.

صالحی با بیان اینکه  تقاطع باهنر – کمربندی طی یک ماه گذشته پیشرفت قابل قبولی داشته است، اضافه کرد: تلاش داریم با جابجایی تاسیسات شهری همچون لوله اصلی آب و برق بتوانیم جبهه‌های کاری جدیدی را برای پروژه داشته باشیم و تا پایان سال آن را به بهره‌برداری برسانیم.

او با اشاره به اهمیت احداث تقاطع باهنر – کمربندی نیز گفت: چندین شهرک جنوبی شیراز در کنار کمربندی واقع شده و از نظر عبور و مرور مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است. اتمام این پروژه می‌تواند در روان سازی ترافیک و تردد ایمن شهروندان نقش اساسی ایفا کند.

صالحی همچنین با اشاره به اینکه پروژه زیرگذر علی بن حمزه نیز ۴۳۲ متر طول و ۱۳۰ متر عرشه را شامل می‌شود و ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و پلیس راهور، این پروژه تا پایان سال کامل شود.

معاون شهرداری شیراز با بیان اینکه در اجرای پروژه‌ها بعضی از مسائل نظیر جا به جایی تاسیساتی همچون آب و برق و … در اختیار شهرداری نیست، افزود: این موضوع سبب ایجاد تاخیر در زمان بندی پروژه‌ها شده است که تلاش می‌کنیم با رایزنی مسائل را مرتفع کنیم.

صالحی با اشاره به ۹ پروژه ساختمانی بزرگ شهرداری و پیشرفت ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی این پروژه‌ها، گفت: امیدوار هستیم که چهار طبقه از ساختمان اداری جدید شهرداری مرکزی را تا پایان امسال کامل کرده و به بهره برداری برسانیم.

مجتمع آموزشی شهرداری شیراز، فرهنگسراهای فرزانگان و حکمت و همچنین سالن آمفی تئاتر جوان از دیگر پروژه‌های ساختمانی شهرداری شیراز بود که صالحی در خصوص آن گزارش داد و یادآور شد که در نیمه اول امسال یک میلیون متر مربع از معابر شهری روکش آسفالت، ترمیم یا درزگیری شده است و در نیمه دوم سال هم بالغ بر ۲ میلیون متر مربع از دیگر سطوح شهری زیر پوشش این اقدامات قرار می‌گیرد.

معاون شهرداری شیراز مدعی شد که با اقداماتی که برای جمع‌آوری آبهای سطحی انجام شده است، شیراز در زمان بارندگی‌ها با مشکل آبگرفتگی شدید مواجه نخواهد شد.

دیدگاه