بازداشت ۷۱۱ نفر در فارس به جرم تخلفات محیط زیستی

  • 16 مهر 1398 - 23:25
بازداشت ۷۱۱ نفر در فارس به جرم تخلفات محیط زیستی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: در شش ماه نخست امسال ۷۱۱ متخلف در این مناطق دستگیر شدند و از این افراد ۴۸۴ سلاح به دست آمد که تعداد اسلحه کشف شده ۱۰.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

مجتبی شکرانه روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تعداد اسلحه کشف شده در ۶ ماهه اول سال گذشته  ۴۳۴ قبضه بوده است، همچنین در نیمه نخست امسال مقادیر قابل توجهی ادوات شکار و صید شامل دوربین ، کوله پشتی ، بی‌سیم ، چاقو ،  تورهای زنده‌گیری پرندگان ،  قفس نگهداری پرنده ، تور ماهیگیری ،  قمقمه آب و و سایل دیگر از شکارچیان کشف شده است .

وی همچنین از دستگیری ۳۹ نفر متخلف و کشف و ضبط ۳۵ قبضه سلاح در یک هفته اخیر خبر داد و گفت: در هفته اول مهرماه با تلاش و کوشش محیط بانان فارس تعداد ۳۹ نفر متخلف شکار و صید دستگیر و از آنها تعداد ۳۵ قبضه سلاح شامل ۲۷ قبضه سلاح مجاز و۷ قبضه سلاح غیر مجاز کشف و ضبط شد.

شکرانه بیان داشت: متاسفانه آمار تخلفات شکار و صید در استان فارس بالاست و این موضوع یکی از چالش های اساسی استان می باشد. تنها در شهریور ماه امسال ۱۲۵ متخلف زیست در استان فارس دستگیر شدند و از آنان تعداد۹۲ قبضه سلاح کشف و ضبط شده که شامل ۷۲ قبضه اسلحه مجاز ، ۱۸ قبضه اسلحه غیر مجاز و ۲ قبضه اسلحه جنگی بوده است.

همچنین مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس نسبت به شکار و صید غیر مجاز در این استان هشدار داد و  افزود: وجود فرهنگ شکار و شکارگری در میان اقوام مختلف و اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های بی منطق از دلایل افزایش آمار تخلفات شکار به شمار می رود.

دیدگاه