۹۰۶ کودک آزاری در فارس طی نیمه نخست ۱۳۹۸

  • 16 مهر 1398 - 23:23
۹۰۶ کودک آزاری در فارس طی نیمه نخست ۱۳۹۸

مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد: بیشترین آمار مراجعه به اورژانس اجتماعی در استان فارس مربوط به کودک‌آزاری است؛ به‌گونه‌ای که در ۶ ماه نخست امسال ۹۰۶ مورد کودک‌آزاری در فارس رخ داده است که از این تعداد ۴۵۶ کودک دختر و ۴۵۰ کودک پسر مورد آزار قرار گرفته‌اند.

سید مرتضی موسوی شنبه ۱۳مهرماه با اعلام این خبر، گفت: ۵۰۴ مورد از این کودک‌آزاری‌ها از نوع مسامحه و غفلت از کودک، ۲۳۲ مورد آزار جسمی، ۱۴۱ مورد آزار عاطفی و روانی، ۲۸ مورد آزار جنسی و یک مورد آزار جنسی و جسمی توأمان بوده است.

وی که به مناسبت آغاز هفته کودک و نوجوان، در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، شعار این هفته را در سال ۱۳۹۸ “آینده را باید ساخت” اعلام کرد و بیان داشت: کودکان مهمترین سرمایه برای ساخت آینده هستند.

مدیرکل بهزیستی فارس ابراز داشت: با توجه به اینکه ایران در دوران گذار قرار دارد، تغییراتی همچون گسترش رسانه‌های مجازی، توسعه نفوذ اینترنت در زندگی، ایجاد شبکه‌های اجتماعی و لزوم کارکردن پدر و مادر در خارج از خانه که باعث تنهایی کودکان می‌شود، سبب آسیب‌پذیری بیش از پیش این قشر از اجتماع شده است.

موسوی با تاکید بر اینکه آموزش، سرمایه‌گذاری برای کاهش کودک‌آزاری است، بیان کرد: این آموزش‌ها باید از دوران کودکی تا بزرگسالی را دربر گیرد.

این مقام مسئول همچنین درباره تعداد کودکان کار و خیابان نیز گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۶۱ کودک کار و خیابانی در سازمان بهزیستی پذیرش شده‌اند که ۸۳درصد از این کودکان غیرایرانی و ۱۳درصد ایرانی هستند و نیمی از آن‌ها در مقطع سنی ۱۲ تا ۱۴ سال قرار دارند.

تعداد کودکان کار و خیابان افزایش یافته است

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه آمار کودکان کار و خیابان درمقایسه با سال گذشته با یک‌درصد افزایش همراه بوده است، از ترک تحصیل ۲۰ درصد از این کودکان خبر داد.

موسوی همچنین درباره تعداد کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی نیز گفت: ۵۲۳ کودک بی‌سرپرست در ۲۸ مرکز سراسر فارس نگهداری می‌شوند که از این تعداد ۸۶ کودک در ۶ ماه نخست امسال در این مراکز پذیرش شده‌اند و ۶۲ کودک نیز در همین بازه زمانی واگذار شده‌اند.

دیدگاه